معرفی خودروی فراری جدید

معرفی خودروی فراری جدید

جدیدترین مدل فراری دومین خودروی هیربدی قابل شارژ فراری معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در دنیایی که حتی پورشه و بی.ام. و هم در حال برنامه‌ریزی برای برقی‌سازی هرچه بیشتر خودروهایشان هستند و فورد هم با موفقیت موستانگ مک ای ترجیح داده هرچه بیشتر روی پیشرانه‌های برقی سرمایه‌گذاری کند، تولید در حال و هوای سال‌های نوستالژیک قرن بیستم نه تنها میتواند چهره‌ای سنتی و عقب‌مانده از برند شما ترسیم کند که حتی بدبینی دغدغه‌مندان محیط زیست و تغییرات اقلیمی را هم برانگیزد! این برندهای ایتالیایی ابرخودرو ساز، یعنی لامبورگینی،فراری و پاگانی هستند که این روزها در مظان چنین اتهامی قرار دارند. البته آنها هم تغییر را به سبک خود کلید زده‌اند که آخرین مدل فراری یعنی فراری مدل296 جی بی تی نمونه‌ای از آن است.

اگر یادتان باشد فراری برای اولین بار در سال 2019 و در مدل اس پی 90 استراداله بود که از پیشرانه پلاگین هیربدی در خودروهایش استفاده کرد. در آن زمان اس پی 90 جایگزین لافراری 790 اس پی شده بود. با این حال ترکیب موتور برقی و بنزینی باعث شده بود تا قدرت این خودرو به 986 اسب بخار افزایش پیدا کند.

به نقل از روزنامه هفت صبح، به لطف این ترکیب، فراری اس پی 90 استراداله تبدیل به قدرتمندترین مدل جاده ای تاریخ اسب ایتالیایی شده بود. با این حال یک مشکل نسبتا بزرگ فراری داشت. برای خرید این خودرو حداقل نیاز به 625 هزار دلار پول نقد داشتید. اما حالا فراری از 296 جی بی تی رونمایی کرده که 321 هزار و 400 دلار برچسب قیمت خورده است.
اگرچه قیمت نوبرانه فراری نصف مدل پلاگین هیربدی قبلی است اما قدرتش نصف شده است! فراری 296 جی بی تی از پیشرانه وی 6 سه لیتری بای توربو با 663 اسب بخار نیرو استفاده می کند که با یک موتور برقی 176اسب بخاری همراه می‌شود. نتیجه این ترکیب هیجان انگیز، خروجی نهایی 830 اسب بخاری و740 نیوتن متری است. وظیفه انتقال قدرت را نیز یک گیربکس هشت سرعته دی سی تی بر عهده دارد است.

این موتور به راننده این امکان راTMAیکی از نواوری های جالب فراری در 296 جی تی بی، استفاده از سیستم می‌دهد که از هر دو موتور به صورت همزمان یا فقط موتور برقی استفاده کند. باتری7،45کیلووات ساعتی برد رانندگی 25کیلومتری با موتور برقی را فراهم می‌کند.
شتاب 296 جی تی بی در بین خودروهای پلاگین هیربدی فوق العاده است. فراری شتاب 0 تا 100 را 2٫9 ثانیه، شتاب 0 تا 200 را 7٫3 ثانیه و حداکثر سرعت خودرو را 330 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. وزن 296 جی بی تی جمعا 1470 کیلوگرم است.

اسپویل عقب فعل این خودرو از از لافراری قرض گرفته شده و راننده 296 جی بی تی را قادر می سازد تا باری تا وزن 360 کیلوگرم را با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت با این خودرو حمل کند. سیستم مانتینو در مدل های مختلف فراری مکان انتخاب حالت رانندگی را فراهم می‌کنند. اما از آنجایی که با یک مدل با پیشرانه خاص رو به رو هستیم، سیستم امکان انتخاب حالت های رانندگی اش هم کمی تفاوت دارد تا بتواند امکان مدیریت شارژ را فراهم کند.

سیستم ای مانتیوی خودروی حاضر دارای چهار حالت رانندگی است که می‌توان آن ها را با دکمه های روی فرمان انتخاب کرد:
ای درایو( قطع نیرو رسانی موتور اصلی)، هیربد( انتخاب فعال یا غیر فعال بودن موتور اصلی توسط نرم افزار برای بهینه ترین عملکرد)،پرفورمنس(فعال بودن تمام وقت موتور اصلی) کوالیتی (دادن اولویت به بهترین عملکرد).

فراری 296 جی تی بی در دو نسخه پایه و آستوفیورانو قابل خریداری است که اولی 312 هزار و400 دلار و دومی 360 هزار و 900 دلار قیمت دارد.

مطالعه بیشتر: تست تصادف نیسان ماکسیما مدل 2021

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد