امروز چند نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند؟

امروز چند نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند؟

وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین آمار ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن را اعلام کرد که بر اساس آن تا امروز 751 هزار و 385 نفر تا کنون در سامانه ثمن نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال دولت سیزدهم در برنامه دولت قرار گرفته است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن، تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص بدهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط ريیس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا طی دو ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط ريیس‌جمهور و از 28 مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا 28 آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه 5 سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

750 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با 20 سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارايه شده تاکنون 751 هزار و 385 نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار همچنان در حال افزایش است.

بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه 5 سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.

مطالعه بیشتر: وام 850 میلیون تومانی خرید مسکن/ مشمولان چه کسانی هستند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد