چطور می‌توانید به یارانه همسرتان اضافه شوید؟

چطور می‌توانید به یارانه همسرتان اضافه شوید؟

افرادی که به هر دلیل، زیرمجموعه یارانه همسر خود قرار ندارند می‌توانند به‌ صورت جداگانه ثبت نام کنند تا این موضوع در مرحله رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان ثبت‌نام از جاماندگان یارانه، یکی از مواردی که بسیار مطرح بوده و برای متقاضیان ابهام دارد، عدم مشمولیت یکی از زوجین در یارانه همسر و به عبارتی خانواده است چگونگی اقدام در این رابطه است.

به عنوان مثال مرد به عنوان سرپرست خانوار به همراه فرزند یارانه دریافت می‌کند ولی خانم جزو یارانه‌بگیران نیست یا اینکه خانم به همراه  فرزند، جزو یارانه‌بگیران هستند ولی مرد  که از قبل یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده و یا جزو حذف شده‌ها بوده است، اکنون یارانه نمی‌گیرد.

بر این اساس در هر دو مورد، همسری که یارانه دریافت نمی‌کند باید به صورت جداگانه برای ثبت‌نام اقدام کند بدون اینکه زوج او به همراه فرزند اقدام تازه‌ای انجام دهند.

اگر خانم برای دریافت یارانه اقدام می‌کند و سرپرست خانوار نیست، باید توجه داشته باشد که در هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده  و با آن فرایند را طی کند نه همسر که سرپرست خانوار است، در عین حال باید شماره شبای بانکی درخواستی را نیز همان شماره شبا شخصی خود ثبت کند نه برای همسر را.

بعد از ثبت‌نام، با ارسال لیست سازمان هدفمندی یارانه ها به وزارت رفاه، خانوار مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تايید، شخص متقاضی به خانواده اضافه خواهد شد.

ثبت‌نام از جاماندگان یارانه از 27 اردیبهشت آغاز شده و متقاضیان می‌توانند نسبت به آن بر اساس شرایط تعیین شده اقدام کنند؛ به‌طوری که 27 و 28 اردیبهشت سرپرستان خانواری که عدد آخر کد ملی آنها زوج است امکان ثبت‌نام داشتند و امروز و فردا همزمان با 29 و 30 اردیبهشت ماه، افرادی که عدد آخر کدملی آنها  فرد است می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

این در حالی است که شنبه 31 اردیبهشت و یکشنبه اول خرداد ماه نیز این فرصت فراهم است که متقاضیان، بدون محدودیت در کد ملی بتوانند فرایند ثبت‌نام را انجام دهند، مقرر شده بعد از این نیز فرصتی دیگر برای جاماندگان تعیین شود.  

ثبت‌نام برای دریافت یارانه اینگونه است که سرپرست خانوار، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام می‌کند

  • جاماندگان چطور یارانه 300 و 400هزار تومانی بگیرند؟ | مراحل 8 گانه ثبت نام

آخرین اخبار بورس و اقتصاد