واکنش به خبر استخدام قهرمان کشتی/ «این صحبت‌ها برای نروژ و دانمارک است»

واکنش به خبر استخدام قهرمان کشتی/ «این صحبت‌ها برای نروژ و دانمارک است»

پس از قهرمانی محمدرضا گرایی، رسانه‌های داخلی ادعا کردند که با درخواست استخدام او در وزارت، موافقت شده است. البته خود وزارت نفت، این موضوع را تایید نکرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از قهرمانی محمدرضا گرایی، رسانه‌های داخلی ادعا کردند که با درخواست استخدام او در وزارت، موافقت شده است.

این در حالی است که از سال 94، دانشجویان رشته نفت که بنا بر رویه‌ای عرفی در این وزارت‌خانه استخدام می‌شدند، جذب وزارت نفت نشدند.

گرایی تنها کشتی‌گیری نیست که پاداشش استخدام در وزارت نفت بوده است. پیش از او هادی ساعی، علیرضا دبیر، مهدی سبزعلی و محمد طلایی هم چنین درخواستی داده بودند و با درخواست آنان موافقت شده بود.

البته وزارت نفت هنوز خبر استخدام این قهرمان جوان کشی را تایید نکرده است.

تجارت‌نیوز پس از انتشار خبر پر حاشیه استخدام گرایی در وزارت نفت، گزارشی در همین باره منتشر کرد. این خبر واکنش‌های متفاوتی داشت:

تصمیمات احساسی، به ضرر کشور

«اگر قراره استخدام بشه همه قهرمانان باید استخدام بشن. ضمن اینکه در خبر هم هست بهتره قهرمانان در وزارت ورزش استخدام بشن که مرتبط هست.»

«همین کشتی‌گیر فقط کافیست دو قدم بره تا آذربایجان، هم عضو تیم ملی آذربایجان می‌شه، هم خونه و ماشین به ایشان می‌دن. موارد قبلی که رفته‌اند بسیارند و همه می‌دانند.»

«برای فوتبالیست درجه 3 قرارداد چند میلیاردی اشکالی ندارد، اما برای قهرمان کشتی جهان که ورزش ملی کشورمان هم هست استخدام در شرکت نفت اذیت‌مان می‌کند!»

«خیلی مسخره است. یک کشتی‌گیر را که هیچ تخصصی ندارد می‌خواهند استخدام کنند ولی جوانی که دانشگاه نفت تحصیل کرده راننده آژانس شده.»

«حقش است. قهرمان المپیکه یعنی بین هشت میلیارد انسان سرآمده. مگه بقیه تخصص دارند که ایشون نداره؟ الا بره آمریکا منتش را می‌کشند.»

«این کمترین کاری هست که میشه برای قهرمانان کرد. مطمين باشید در کشورهای دیگه بیشتر از اینها انجام میدن.»

«تصمیمات احساسی به زیان کشور است، باید هر کاری به دست متخصص آن سپرده شود.»

«اگر مشاغل رده پایین باشد در شان قهرمانان نیست و اگر در مشاغل تخصصی باشد هم توانایی خاص خود را می‌طلبد.»

«ورزشکاران باید از نظر مالی تامین باشند و به تخصص اصلی خود بپردازند که همان ورزش است.»

«این صحبت‌ها واسه نروژ و دانمارک و سويد و اینا خوبه نه ایران.»

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش «استخدام گرایی، رانت یا پاداش؟» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد