روسیه را از درآمد 19 میلیارد دلاری طلا محروم می‌کنیم

روسیه را از درآمد 19 میلیارد دلاری طلا محروم می‌کنیم

ایلنا: وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که تحریم صادرات طلای روسیه، مسکو را از درآمد سالانه حدود 19 میلیارد دلار محروم می‌کند
به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه به سی ان ان گفت که تحریم صادرات طلای روسیه، مسکو را از درآمد سالانه حدود 19 میلیارد دلار محروم می‌کند. بلینکن با توجه به شکست غرب در صدمه زدن به اقتصاد روسیه از طریق تحریم‌ها تاکنون، پیش‌بینی کرد که اثرات آن در سال آینده مشاهده خواهد شد.

بر اساس بیانیه دولت بریتانیا، ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و ژاپن  واردات طلای روسیه را در جریان اجلاس سران G7 در آلمان در روز یکشنبه اعلام شد.

بلینکن به CNN گفت: طلا پس از انرژی، دومین صادرات پردرآمد روسیه است. این حدود 19 میلیارد دلار در سال بوده که بیشتر آن در کشورهای G7 است. در واقع قطع آن، ممانعت از دسترسی به حدود 19 میلیارد دلار درآمد در سال، بسیار مهم است.

اما اظهارات بلینکن نادرست است چون دومین صادرات با ارزش روسیه مواد غذایی است.براساس گزارش مسکو ، فروش خارجی محصولات کشاورزی در سال 2021 بیش از 37 میلیارد دلار بوده است. 

مشخص نیست که آیا بقیه کشورهای گروه 7 این ممنوعیت را امضا خواهند کرد یا خیر.

جو بایدن، ريیس‌جمهور آمریکا گفته است که ممنوعیت طلا هزینه‌های بی‌سابقه‌ای بر پوتین ريیس‌جمهور روسیه تحمیل می‌کند و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا مدعی شده است که به قلب ماشین جنگی پوتین ضربه می‌زند.

در همین حال، تورم در اتحادیه اروپا و ایالات متحده به بالاترین سطح خود در 40 سال اخیر رسیده است و مشتریان در هر دو سوی اقیانوس اطلس قیمت‌های سوخت بی‌سابقه‌ای را پرداخت می‌کنند. علیرغم توافق بر سر تحریم نفت روسیه در ماه گذشته، گزارش شده است که اتحادیه اروپا در  حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در دو ماه گذشته نفت خام روسیه وارد می‌کند.

روسیه همچنان این گزینه را خواهد داشت که طلای خود را به پالایشگاه ها بفروشد یا به دنبال خریداران جدید در چین، هند یا خاورمیانه باشد، همانطور که با سوخت‌های فسیلی خود انجام داده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد