امکان کاهش خرید نفت ایران فراهم شده است

امکان کاهش خرید نفت ایران فراهم شده است

ريیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرده، اکنون عرضه نفت به بازارهای جهانی به اندازه‌ کافی است و این امر امکان کاهش چشمگیر خرید نفت ایران توسط کشورهای دیگر را ایجاد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، ريیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در یادداشتی به وزارت امورخارجه این کشور تصریح کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد در حال حاضر عرضه نفت به بازارهای جهانی به اندازه‌ کافی است و این امر امکان کاهش چشمگیر خرید نفت ایران توسط کشورهای دیگر را ایجاد می‌کند.

جو بایدن در این یادداشت تاکید کرده است: مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران (به بازار جهانی) وجود دارد تا امکان کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی فراهم شود.

بنابر این گزارش، کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تایید کند که عرضه نفت کافی در سطح بازار جهانی برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال 2012 در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما وجود دارد.

یادداشت ريیس جمهور بایدن به وزارت امورخارجه آمریکا در آستانه ویديو کنفرانس او و شی جین پینگ، ريیس جمهوری چین که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، منتشر شده است.

چین با میانگین خرید بیش از 500 هزار بشکه در روز طی سه ماه گذشته بزرگترین خریدار نفت ایران به شمار می‌آید.

اما دولت جو بایدن در آستانه برگزاری دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، پایتخت اتریش، این تحریم‌های نفتی را علیه شرکت‌های چینی اعمال نمی‌کند.

رویترز پیشتر در گزارشی نوشته بود که شرکت‌های چینی به رغم تحریم‌های آمریکا به خرید نفت ایران ادامه می‌دهند و به همین دلیل اقتصاد ایران توانسته است در مقابل تحریم‌های آمریکا دوام بیاورد.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد