ساخت و بازسازی 400 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

ساخت و بازسازی 400 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

هرمزگانمدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی، ساخت و بازسازی 400 قطعه تخصصی تا پایان اردیبهشت ماه امسال در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین سلیمی اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

سلیمی گفت: این مجموعه در اردیبهشت ماه امسال، موفق به بومی‌سازی بیش از 400 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده است که این نیروگاه علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

وی بیان داشت: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آبشیرین کن، نازل تفلونی و هدر آب پاش آبشیرین کن، قطعات فرم باند اسکرین، توری، قرقره، زنجیر باند اسکرین، هوزینگ مکانیکال سیل، کاسه نمد، قطعات کمپرسور شامل: اینتر کولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا قطعات، پوسته یاتاقان بانداسکرین، یاتاقان و پوسته یاتاقان G.R.FAN، ساخته شده می باشد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: نیروگاه بندرعباس با 6 واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و 320 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد