پیش‌بینی بورس یکشنبه 2 خرداد / نماد مثبتی در بازار داریم؟

پیش‌بینی بورس یکشنبه 2 خرداد / نماد مثبتی در بازار داریم؟

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار گفت: در آبان ماه سال گذشته کف حمایتی شاخص کل به یک میلیون و 300 هزار واحد رسید اما همین کف امروز نسبت به سال گذشته شکسته شده است و شاخص کل از این محدوده هم پایین‌تر آمده. اگر حمایت‌ها در بازار منوط به چند نماد محدود باشد وضعیت شاخص و روند کلی بازار تغییری نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه این روزها با وجود تزریق 50 میلیارد دلار پول از سمت بانک مرکزی و تغییرات ساختاری ایجاد شده در آن اما همچنان روندی منفی و ناامید کننده‌ای را می‌گذراند در ابتدای معاملات امروز تنها 20 نماد مثبت در بازار وجود داشت و 422 نماد دیگر در صف فروش قفل بودند.

مهدی ساسانی،کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مشکل اصلی بازار نه دامنه نوسان است و نه عوامل ساختاری دیگر که با تغییر در آنها روند بازار متفاوت شود؛ نبود هماهنگی در سیاست‌هایی که سیاست‌گذار در بازار می‌گیرد اصلی‌ترین مساله‌ و معضل بازار سرمایه است و تا زمانی که این موضوع حل نشود روند بازار تغییری نخواهد کرد.

این کارشناس بازار درباره مسايلی که در بازار در نتیجه نبود نقدینگی ایجاد شده است گفت: نبود نقدینگی در بازار منجر به ایجاد صف‌های فروش طولانی شده است و به نوعی سهامدار به محض آنکه به بازار ورود می‌کند به دلیل ترس فراگیر و هیجانات مبنی بر از دست دادن سرمایه از بازار خروج می‌کند. وی در این باره افزود: تا زمانی که حجم نقدینگی تزریقی با بازار متناسب با حجم صف‌های فروش نباشد بازار به تعادل نمی‌رسد.

این کارشناس بازار همچنین درخصوص مصوبات اجرایی نشده سران قوا گفت: جلساتی هفته‌های گذشته در جهت حمایت از بازار برگزار شد اما مصوبات گرفته شده در این جلسات به مرحله اجرایی نرسید و در حد وعده باقی ماند. باید توجه داشت که عدم هماهنگی و به نتیجه نرسیدن سیاست‌های سیاست‌گذار به هدر رفت منابع منجر می‌شود.

ساسانی در توصیف وضعیت بازار نسبت به سال گذشته گفت: در آبان سال گذشته کف حمایتی شاخص کل به یک میلیون و 300 هزار واحد رسید اما همین کف امروز نسبت به سال گذشته شکسته شده است و شاخص کل از این محدوده هم پایین‌تر آمده. اگر حمایت‌ها در بازار منوط به چند نماد محدود باشد وضعیت شاخص و روند کلی بازار تغییری نمی‌کند.

وی درباره پیش‌بینی روند بازار دوم خرداد 1400 گفت: برای کوتاه مدت و در هفته جاری وضعیت بازار را منفی پیش‌بینی می‌کنم و گروه یا نماد خاصی در حال حاضر در بازار پیش‌رو نیست.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد