پذیره‌نویسی یک صندوق جدید و با درآمد ثابت

پذیره‌نویسی یک صندوق جدید و با درآمد ثابت

پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد «مانی» از امروز 11 مرداد، از طریق همه 108 کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، آغاز شده است و تا پنج روز کاری ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شهرام صفوی، مدیرعامل شرکت سبدگردان مانی با اشاره به درج نماد صندوق با درآمد ثابت مانی در فهرست نرخ صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورس تهران گفت: پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد «مانی» از 11 مرداد برای پنج روز کاری و از طریق همه 108 کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، شروع شد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه صندوق در مرحله پذیره‌نویسی 200 میلیارد تومان بوده که 198 میلیون واحد از طریق کلیه پلتفرم‌های معاملاتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، قابلیت پذیره نویسی دارد. موسسان صندوق هم شرکت توسعه سرمایه آرمان گوهر ایرانیان و شرکت سبدگردان مانی هستند که توسط بازارگردانی مهرگان، بازارگردان اختصاصی خواهد شد.

مطالعه بیشتر: 30 شرکت در صف ورود به بورس / 8 شرکت در انتظار عرضه اولیه
معاف از مالیات و قابل معامله در بورس

این مقام مسيول افزود: صندوق «مانی»، معاف از مالیات و از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس است و با توجه به وجود بازارگردانی مناسب، امکان خرید و فروش واحد‌ها در هر زمان امکان پذیر است. ‏ علاوه بر این به کار گیری منابع صندوق با استفاده از مدیریت حرفه‌ای نیرو‌های متخصص و با تجربه، متنوع‌سازی پورتفو و حداقل‌سازی ریسک صندوق به همراه بازده بالاتر از سپرده بانکی، استراتژی اصلی بشمار می‌رود.

صفوی خاطرنشان کرد: صندوق‌های ‏سرمایه‌گذاری از موثرترین ابزار‌ها برای مدیریت حرفه‌ای سرمایه در بازار‌های مالی به شمار می‌روند و در این میان، صندوق ‏سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مانی با­ توجه به بازدهی بالاتر از سپرده بانکی و ساختار شفاف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جذابیت ویژه­ای در بین سپرده گذاران بانکی و سرمایه‌گذاران خواهد داشت. ‏

وی در مورد سود سرمایه‌گذاری صندوق هم توضیح داد: این صندوق دارای سود روز شمار بوده که در قیمت آن منعکس می‌شود و دارای سود تقسیمی دوره‌ای نیست. دیگر ویژگی صندوق این است که سود‌های سرمایه‌گذاری در آن تجمیع می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون وجود نرخ شکست یا جریمه بستن پیش از موعد، امکان کاهش یا افزایش سرمایه‌گذاری را فراهم کنند. همچنین صندوق با درآمد ثابت مانی، موجب تسهیل بیشتر سرمایه­‌گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود.

منبع: بورس نیوز

مطالعه بیشتر: کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند؟

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد