آخرین قیمت از اولین ETF دولتی / حمایت از دارا یکم کارساز نشد!

آخرین قیمت از اولین ETF دولتی / حمایت از دارا یکم کارساز نشد!

در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت از صندوق‌های دولتی حمایت شد اما این حمایت‌ها نیز کارساز نشد و این صندوق روندی نزولی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات این هفته از بازار سهام ارزش هر واحد از صندوق دارا یکم به 13 هزار و 400 تومان رسید که با این حساب ارزش 200 واحد از این صندوق به 2 میلیون و 686 هزار تومان رسید. این در حالیست که در جریان معاملات این هفته از بازار سهام از صندوق‌های دولتی به شدت حمایت شد و در اکثر روزهای معاملاتی این هفته و دو روز پایانی معاملات هفته گذشته این صندوق در کنار صندوق پالایشی یکم در سقف قیمتی خود معامله شد.

اگرچه از صندوق دارا یکم به شدت حمایت شد اما در جریان معاملات این هفته از بازار سهام دوباره روندی نزولی گرفت و نسبت به هفته گذشته حدود 300 هزار تومان افت کرد.

ارزش صندوق دارا یکم از خالص ارزش دارایی‌های این شرکت کمتر است و این موضوع می‌تواند نشان از ارزندگی این صندوق باشد اما سيوال اینجاست که اگر این صندوق ارزنده است پس چرا رشد نمی‌کند.

بی‌اعتمادی به بازار سهام به دلیل روند نزولی صندوق‌های دولتی به شدت زیاد شده است و این بی‌اعتمادی در مشارکت پایین در عرضه اولیه امروز مشهود شد.

صندوق‌های دولتی مخصوصا صندوق پالایشی یکم از طرف دولت و صدا و سیما تبلیغ شدند اما حمایت از این صندوق‌ها نیز کارساز نشد و این صندوق‌ها دوباره به مدار منفی خود بازگشتند و انگار مثبت شدن معاملات این صندوق‌ها فرصتی برای خروج سرمایه بود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد