دو توصیه بسیار مهم برای سهامداران | آیا هنوز هم سهام بخریم؟

دو توصیه بسیار مهم برای سهامداران | آیا هنوز هم سهام بخریم؟

این روزها با رشدی که در شاخص کل و شاخص کل هموزن شاهد بودیم پرسش بسیاری از سهامداران این است که آیا همچنان به خرید سهام ادامه دهیم؟ این روزها دو توصیه بسیار مهم می توان به سهامداران داشت.

به گزارش نبض بورس، حسین مریدسادات کارشناس بازار سرمایه | با توجه به رشدی که در هفته‌های اخیر در شاخص کل و شاخص کل هم وزن مشاهده می‌کنیم که به نوعی شاخص کل با 25 درصد رشد از مدار یک میلیون و 200 هزار واحد، به مدار یک میلیون و 500 هزار واحد رسیده و شاخص کل هم وزن با 26 درصد روند صعودی گویای این موضوع است که می‌توانیم اهداف بالاتر را در بازار سرمایه پشت سر بگذاریم. اما سوال اساسی بسیاری از سهامداران این است که در شرایط کنونی بی مهابا اقدام به خرید سهام در ناحیه مقاومت، خرید انجام دهیم یا خیر؟

قطعا جواب خیر است.

یادمان نرود که بازار به هر ترتیب بعد از ریزش‌های عجیب و غریب یک بازده متعادلی را داشته و بسیاری از سهامداران در قیمت‌های کنونی فروشنده در بازار هستند که می‌توانیم تاثیر آن را در شاخص کل هم وزن و شاخص کل ببینیم که شاخص کل بعضا حتی قوی‌تر از نگاه فروشنده‌ها عمل کرده و دو روزی است که در مدار اصلاح قرار گرفته است.

توصیه‌ای که در این روز‌های بازار به سهامداران می‌کنیم:

نکته اول از خرید هیجانی دوری کنند و نکته دوم در شرایط کنونی با توجه به اینکه دیتای مناسبی از بازار در حال حاضر دریافت می‌کنیم سهامداری کردن با رعایت حد ضرر و رعایت حد سود می‌تواند بهترین گزینه برای فعالان این بازار باشد. بازار سرمایه کماکان به بسیاری از سهامدارانی که سهامداری کردند و ماندند و در روز‌های بد بازار را پشت سر گذاشتند بدهکار است و امیدوار هستیم که بازار به عنوان یک بدهکار خوب به زودی در سال 1401 بدهی خودش را پرداخت کند و بتوانیم تا پایان سال یک میلیون و 800 هزار واحد را بر روی تابلوی معاملات ببینیم، اما قطعا افتان و خیزان حرکت کردن جزء اصلی و پایه‌ای بازار است و باید آن را به نحو احسنت رعایت کنیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد