"شتولی" و بازار پایه، خیانت آشکار به اعتبار بازارسرمایه

"شتولی" و بازار پایه، خیانت آشکار به اعتبار بازارسرمایه

قدرت نظارتی سازمان بورس و شرکت فرابورس به قدری مورد تمسخر مدیران برخی شرکت‌های بازار پایه قرار گرفته که حتی زحمت پاسخ نامه‌های ابلاغ شده به این شرکت‌ها را هم به خود نمی‌دهند.

خواندن 4دقیقه

به گزارش بورس نیوز، در شرایطی که در سال‌های اخیر انواع و اقسام تخلفات، مشکلات و اعتراضات را در خصوص شفافیت و زیان‌آوری شرکت‌های موجود در بازار پایه را شاهد بودیم، اما ظاهرا درآمد این بخش از ارکان، معاملات این شرکت‌ها آنقدر جذاب هست که مدیران این شرکت فعلا این معضلات را بروی خود نیاورند.


آیا کسی از نماینده‌های مجلسی که سنگ بازار پایه را به سینه می‌زدند تا حباب قیمتی در نماد‌های این بازار‌ها روز به روز بزرگتر و غیرقابل کنترل‌تر شود خبری دارد؟

آیا اعطای مجوز معامله سهام شرکت‌هایی نظیر "تولی‌پرس" خیانتی آشکار از مدیران و واحد‌های نظارتی فرابورس بر حفظ منافع سهامداران آماتور این روز‌های بازار سرمایه نیست؟

حتما می‌بایست شاهد رخداد‌هایی جبران‌ناپذیر در این بازار‌ها باشیم تا فکری به ذهن کارشناسان کم‌دانش شرکت فرابورس خطور کند؟


قدرت نظارتی سازمان بورس و شرکت فرابورس به قدری مورد تمسخر مدیران برخی شرکت‌های بازار پایه قرار گرفته که حتی زحمت پاسخ نامه‌های ابلاغ شده به این شرکت‌ها را هم به خود نمی‌دهند. شاید به این خاطر است که می‌دانند چه پاسخ بدهند و چه ندهند و چه صورت‌های مالی منتشر کنند و چه گزارشی منتشر نکنند، نه تنها خللی در معاملات نماد این شرکت‌ها ایجاد نمی‌شود بلکه حتی به رشد قیمت سهام این شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

ضمن احترام به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه و تشکر از تلاش‌های بی‌شايبه ایشان از بابت خواهش کردن از مدیران شرکت‌ها جهت شفاف کردن تنها بخشی از هزاران نکات مبهم شرکت‌های بازار پایه، لازم به ذکر است، مدیران شرکت تولی‌پرس لازم ندانستند حتی پاسخی چند سطری به نامه 2 ماه گذشته شرکت فرابورس دهند تا بیش از پیش اقتدار نظارت‌های فرابورس بر این شرکت‌ها آشکار شود.

البته مهم نیست چرا که شاید رسالت اصلی مدیران واحد‌های مختلف فرابورس همچون همه واحد‌های اقتصادی دیگر افزایش درآمد‌ها و سودآوری بیشتر در راستای افزایش ثروت سهامدارانش بوده و بعید نیست در انتهای سال حتی شاهد اعطای لوحی طلایی به این مدیران توانگر و تیزهوش باشیم.

کافیست مدیران شرکت فرابورس نگاهی به جدول ذیل بیاندازند تا شاید بتوانند دلیلی را بر تعلیق و شاید اخراج این شرکت از فرابورس برای جلوگیری از بحرانی جدی در آینده پیداکنند .

شرکتی که درآمدش در 2سال گذشته به سمت صفر میل کرده ارزشش بیش از 2.300 درصد رشد را تجربه کرده و این است اوج هنرنمایی، صیانت از حقوق سرمایه گذاران و مدیریت علم‌محور در شرکت فرابورس ایران.


بیشتر بخوانید:

افزایش بدهی و زیان‌انباشته "شتولی"/ مدیریت جدید، اکسیر فروغ نیاورد!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد