نرخ ارز صرافی ملی امروز پنجشنبه 27 آبان

نرخ ارز صرافی ملی امروز پنجشنبه 27 آبان

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز چهارشنبه نیز اعلام شد که نسبت به دیروز کاهش یافت و قیمت دلار در رقم 26 هزار و 869 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز پنجشنبه 27 آبان نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 26869 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 26337 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 30704 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 30096 قیمت خورده است.

سیگنال هسته‌ای به بازار دلار

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به‌نقل از دیپلمات‌های غربی که نامی از ایشان نبرده، مدعی‌شده: «ایران تولید سانتریفیوژهای پیشرفته را در مرکز سانتریفیوژ‌سازی کرج که در حمله پهپادی اسرايیل آسیب دیده بود، با شتاب بیشتر از سرگرفته است و دست‌کم 170 سانتریفیوژ پیشرفته جدید ساخته است. »

انتشار این خبر خصوصا از سه شنبه شب زمینه‌ساز افزایش فعالیت خریداران شد، به طوری که قیمت دلار در بازار پشت خطی توانست تا محدوده 28 هزار و 350 تومان جهش کند. با این حال، از ابتدای روز چهارشنبه جو بازار آرام شد و بخشی از معامله‌گران روی سفر مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران مانور دادند. گفته می‌شود که «گروسی» هفته آینده روز دوشنبه وارد تهران خواهد شد.

برخی فعالان نیز باور دارند که افزایش فروش اوراق زمینه‌ساز تعدیل انتظارات بازیگران ارزی شده است. معاملات عمده اوراق در بازار بدهی دولتی به 8 /2هزار میلیارد تومان رسیده است که می‌تواند به دولت برای جبران کسری بودجه کمک کند.

یکی از نگرانی‌های بازیگران ارزی که زمینه‌ساز افزایش فشار ورود تقاضای احتیاطی به بازار می‌شود، کسری بودجه دولت است. کسری بودجه دولت یکی از عوامل اصلی زمینه‌ساز افزایش سطح تورم کشور است و به همین دلیل مورد توجه بازیگران بازار ارز است.

مطالعه بیشتر: طلا و ربع سکه ارزان شدند / قیمت دلار و یورو امروز 1400/8/26

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد