پیش‌بینی قیمت دلار امروز 8 بهمن 99 / گرفتاری دلار در امواج رفت و برگشتی

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 8 بهمن 99 / گرفتاری دلار در امواج رفت و برگشتی

روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی 450 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 23هزار و 150 تومان رسید. قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این بازار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی 450 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 23هزار و 150 تومان رسید. قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این بازار می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: روز سه‌شنبه، با وجود اینکه قیمت دلار افت قابل‌توجهی را تجربه کرد، این ارز توانست کانال 23هزار تومانی را حفظ کند. در اواسط روز قیمت دلار تا محدوده 22 هزار و 900 تومان پایین رفت، ‌ولی از این نقطه بازیگران ارزی خریدار شدند و قیمت را تا محدوده 23 هزار و 150 تومان بالا آوردند.

برخی از تحلیلگران فنی باور داشتند، چنین برگشتی به معنای آن بود که بازار دیگر به راحتی تن به افت‌های سنگین نخواهد داد. البته در هفته‌های اخیر، معامله‌گران نتوانسته‌اند قیمت دلار را از محدوده 23 هزار و 800 تومان نیز عبور دهند. در واقع اگر بازار آمادگی کاهش را از خود نشان نداده است، سیگنال صعودی خاصی را نیز مخابره نکرده است.

گرفتاری دلار در امواج رفت و برگشتی

به‌نظر می‌رسد بازار ارز گرفتار یک موج رفت و برگشتی در دامنه‌ای مشخص شده است.از یکسو کف 22 هزار و 500 تومانی برای معامله‌گران اهمیت دارد و از سوی دیگر، سقف 23 هزار و 800 تومانی به‌عنوان محلی برای فروش ارز در نظر گرفته شده است. نوسانات رفت و برگشتی و نسبتا شدید دلار در هفته‌های اخیر موجب شده است تردید در میان فعالان اقتصادی بالاتر برود.

در واقع، شدت نوسانات دلار در 10 روز اخیر به اندازه‌ای شدید بوده است که بخشی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند خرید و فروش خاصی را در بازار صورت ندهند. دلار در روزهای 27 و 29 دی دو بار پیاپی افت‌های چهار رقمی و بالای هزار تومان را تجربه کرد.

پس از آن، نوبت به نوسانات افزایشی شدید رسید و دلار نوسانات بالای 800 و 400 تومان را به ثبت رساند. روز سه‌شنبه بازار با کاهشی‌ها همراه شد و این بار دلار نزدیک به 500 تومان از ارزش خود را از دست داد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد