بد‌های هفته؛ «کارگزاری بانک آینده» و «سبدگردان مفید»

بد‌های هفته؛ «کارگزاری بانک آینده» و «سبدگردان مفید»

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به 24 دی‌ماه کماکان روند خروج پول هوشمند از صندوق‌ها را ادامه داد تا مجددا با خروج 64 میلیارد و 100 میلیون تومان، مجموع ارزش این 21 صندوق به 2 هزار و 225 میلیارد تومان بالغ شود.

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارايه شده است.

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به 24 دی‌ماه کماکان روند خروج پول هوشمند از صندوق‌ها را ادامه داد تا مجددا با خروج 64 میلیارد و 100 میلیون تومان، مجموع ارزش این 21 صندوق به 2 هزار و 225  میلیارد تومان بالغ شود.

تنها 2 صندوق در هفته سبز پوش بودند

بر اساس این گزارش، با نگاهی به آمار هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط می‌توان مشاهده کرد که تنها 2 صندوق از مجموع 21 صندوق، عملکردی سبزپوش را از خود برجای گذاشتند.

بر همین اساس، صندوق «توسعه پست بانک» با 0.58 درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" نخستین صندوق سبزپوش این هفته بود و پس از آن، صندوق «مشترک کوثر» با 0.57 درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" قرار داشتند.

اما از آن سوی جدول و در بخش عملکرد منفی‌ها نیز می‌توان به صندوق‌هایی نظیر، صندوق «تجربه ایرانیان» با 2.79 درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" و صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 2.6 درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و صندوق «مشترک نو اندیشان» با 2.03 درصد منفی مثبت تحت مدیریت "کارگزاری نواندیشان بازارسرمایه" اشاره داشت که وضعیت مطلوبی را در این هفته از خود برجای نگذاشتند.

عملکرد ماهانه، 5 صندوق قرمزپوش

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که عملکرد ماهانه این صندوق‌ها به نسبت سبز بوده و تنها 5 صندوق مختلط در انتهای لیست، قرمزپوش بودند.

در بالای جدول صندوق‌های «آرمان سپهر آشنا» با 3.15 درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی"، صندوق‌های «سپهر اندیشه نوین» با 2.5 درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین"  و صندوق‌های «زیتون نماد پایا» با 2.02 درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ترنج" به چشم می‌خورد.

از بخش انتهایی جدول نیز می‌توان اشاره‌ای به نام صندوق‌هایی همچون، صندوق «مشترک نو اندیشان» با 9.01 درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری نواندیشان بازارسرمایه"، صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 4.17 درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و صندوق «تجربه ایرانیان» با 2.79 درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" اشاره داشت.

«مشترک نو اندیشان» تنها در 3 ماهه رتبه نخست داشت!

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «مشترک نو اندیشان» با 4.3 درصد داشته و پس‌ازآن صندوق «مختلط کاریزما» با 0.29 درصد تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز به صندوق «مشترک کوثر» تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" با منفی 7.4  درصد عملکرد رسید.

البته لازم به ذکر است که صندوق «تجربه ایرانیان» در بخش عملکرد سالانه نیز با 25.36 درصد منفی قعرنشین صندوق‌های مخلتط است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد