دژپسند: بورس تضمین ندارد/ دولت از بورس حمایت کلی می‌کند

دژپسند: بورس تضمین ندارد/ دولت از بورس حمایت کلی می‌کند

وزیر اقتصاد گفت: در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و با ذات بورس همخوانی ندارد، سهامدار اولین پیامی که در بورس می‌گیرد، این است که بورس بر مبنای بازار عمل می‌کند، اما قطعا حمایت از بازار را به روش‌های گوناگون انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های گمرک هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به گفته مسوول دفتر ريیس جمهور که طرحی برای حمایت از صندوق پالایشی یکم ارايه خواهد شد، در حالی که الان پالایش یکم زیان ده است، برنامه شما برای حمایت از خریداران صندوق پالایشی یکم چیست، گفت: صندوق پالایش یکم از زیان درآمده است، دیروز که بررسی کردم 25 درصد از ارزش روز خالص دارایی NAV بالاتر بود.

وی در پاسخ به این سوال که امروز هر سهم پالایشی یکم 7800 تومان بوده است و همچنان در زیان به سر می‌برد، گفت: من هنوز ندیده‌ام. دولت کلا از بازار سرمایه حمایت می‌کند و روش‌های حمایتی متناسب با شرایط کلی است. در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و تضمین با ذات بورس همخوانی ندارد، سهامدار اولین پیامی که در بورس می‌گیرد، این است که بورس بر مبنای بازار عمل می‌کند، اما قطعا از روش‌های گوناگون حمایت از بازار را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد