رشد اصلی شاخص کل، پس از شکست مقاومت 1.61 میلیون واحد

رشد اصلی شاخص کل، پس از شکست مقاومت 1.61 میلیون واحد

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: طبق روش آر تی ام شاخص کل بالای محدوده یک میلیون و 610 هزار واحد یک مستطیل قوی ساخته که برای تثبیت خود باید آن را به سمت بالا بشکند.

آقای وحید بلالی گفت: شاخص کل طبق تصویر زیر بعد از رسیدن به ناحیه یک میلیون و 610 هزار واحد در دو ماه قبل، عقب‌نشینی کرده و نتوانسته این ناحیه را به سمت بالا بشکند.


او می‌گوید: طبق روش آر تی ام شاخص کل بالای محدوده یک میلیون و 610 هزار واحد یک مستطیل قوی ساخته که برای تثبیت خود باید آن را به سمت بالا بشکند. این ناحیه قوی که در حال حاضر تبدیل به یک مقاومت قوی برای شاخص کل بورس شده است در صورت شکسته شدن به سمت بالا به یک حمایت قوی برای شاخص تبدیل می‌شود و می‌تواند شاخص را به سمت بالا پرتاب کند.


به گفته تحلیلگر بازار سرمایه اگر شاخص کل در ماه‌های آینده به سمت بالا صعودی شود، در محدوده یک میلیون و 734 هزار واحد متوقف شده و چند روز یا چند هفته در آن جا نوسان کرده و سپس به سمت بالا خواهد رفت.

مقاومت اصلی ماه‌های آینده شاخص کل در صورت صعودی شدن، ناحیه یک میلیون و 984 هزار واحد خواهد بود که احتمالا در آن جا نیز چند هفته یا چند ماه متوقف شده و سپس به سمت قله تاریخی بورس به حرکت درخواهد آمد.  شاخص کل بورس این روز‌ها به علت مشخص نبودن وضعیت اقتصاد کلان اعم از نرخ بهره بین بانکی و وضعیت مذاکرات بین‌المللی نوسانی شده است؛ اما سهم‌ها فروشنده بزرگی نداشته و بازار می‌تواند با یک محرک قوی به یکباره صعودی شود، البته تا وقتی که شرایط کلان تغییری نکند, شاخص کل در همین محدوده نوسان خواهد کرد.

او می گوید: شاخص کل هم وزن نیز طبق تصویر, محدوده مستطیل آبی رنگ را در ماه‌های اخیر 2 بار به سمت بالا اینگالف کرده، اما در 3 ماه اخیر نتوانسته وارد محدوده آبی رنگ شود. شاخص کل هم وزن نیز برای تثبیت روند صعودی باید وارد مستطیل آبی رنگ شده و ناحیه 474 هزار واحد را به سمت بالا بشکند، تا زمانی که این ناحیه به سمت بالا شکسته نشود شاخص کل هم وزن مانند شاخص کل نوسانی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد