قیمت طلا برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت

قیمت طلا برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت

متوسط قیمت طلا طی ماه اکتبر حدود یک درصد کاهش یافت که هفتمین ماه متوالی کاهشی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و در مسیر ثبت هفتمین ماه متوالی کاهشی قرار دارد.

دلیل کاهش قیمت طلا، فشار ناشی از افزایش بیش از حد نرخ بهره آمریکا عنوان شده است و از طرفی سرمایه گذاران منتظر نشست سیاست گذاری فدرال رزرو و نتیجه آن برای یافتن سرنخ های در مورد تصمیم این بانک هستند.

هر اونس طلا با 3 دلار و 20 سنت کاهش 1641.66 دلار فروخته شد و طی یک ماه گذشته حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گفته تحلیلگران، فعالان بازار در انتظار سرنخ هایی هستند تا گمانه زنی های اخیر مبنی بر کاهش نرخ بهره پس از ماه از سوی فدرال رزرو را تقویت کند.

شاخص دلار ثابت ماند درحالی که سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس، یک شبه نرخ بهره بانکی را از صفر افزایش داد و انتظار می رود در نشست سیاست گذاری دو روز آینده، 0.75 درصد دیگر بر نرخ بهره اضافه کند.

درحالی که طلا از گذشته به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا هزینه های نگهداری طلا را به عنوان دارایی بدون بهره افزایش می دهد.

ذخایر گلدتراست، بزرگ صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز جمعه 0.28 درصد کاهش یافت و به 922.59 دلار رسید که کمترین میزان از مارش 2020 به شمار می رود.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد