عوامل افزایش شدید قیمت سکه/ خرید هیجانی، قیمت ها را بالاتر می برد

عوامل افزایش شدید قیمت سکه/ خرید هیجانی، قیمت ها را بالاتر می برد

نایب ريیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ انس جهانی طلا از عوامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه هستند و در این بین افزایش تقاضا نیز قیمت ها را بالاتر می برد.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد نوسانات بازار طلا و سکه، اظهار کرد: قیمت انس جهانی طلا به عنوان یکی از عوامل اثرگذار روی قیمت داخلی طلا، تا روز پنجشنبه (12 آبان ماه) تغییرات زیادی نداشت ولی از دیروز قیمت جهانی 37 دلار افزایش یافت و امروز هم بازارهای جهانی تعطیل شدند بنابراین روی قیمت داخلی طلا اثر خود را گذاشت.

سکه 16 میلیون و 400 هزار تومان شد

نایب ريیس سابق اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر افزود: مساله دوم مربوط به قیمت ارز می‌شود؛ از روز شنبه هفتم آبان ماه سیر صعودی قیمت ارز آغاز و از کانال 32 هزار تومان خارج شد و تا این لحظه به کانال 36 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای گفت: این افزایش قیمت ارز، موجب افزایش شدید قیمت طلا و سکه در بازار شد؛ به شکلی که قیمت سکه طرح جدید صبح امروز 16 میلیون و 50 هزار تومان بود اما در این لحظه به 16 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: اتفاق ثانویه این موضوع، مربوط به حضور هیجان خریداران در بازار می‌شود؛ در واقع زمانی که قیمت طلا و سکه سیر صعودی می‌یابد، هیجان خرید در بازار ایجاد می‌شود که خود این هیجان و افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

حباب 2 میلیون و 700 هزار تومانی سکه

این کارشناس صنعت طلا اظهار کرد: فعلا اواسط روز و در اوج داد و ستدهای معاملات بازار هستیم؛ بنابراین قیمت سکه و طلا به حداکثر رسیده است و به نظر نمی‌رسد که بعد از ظهر امروز مجدد افزایش قیمت داشته باشیم.

کشتی آرای به قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سکه طرح قدیم 15 میلیون و 500 هزار تومان است که حباب (به طور متوسط) یک میلیون و 750 هزار تومانی دارد؛ قیمت سکه طرح جدید 16 میلیون و 400 هزار تومان است که حباب 2 میلیون و 700 هزار تومانی دارد.

وی ادامه داد: همچنین قیمت نیم سکه 8 میلیون و 800 هزار تومان با حباب یک میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه 5 میلیون و 750 هزار تومان با حباب 2 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک گرمی 3 میلیون و 300 هزار تومان با حباب یک میلیون و 600 هزار تومان است. هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 465 هزار تومان شده که نسبت به چند روز قبل 40 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

کشتی آرای تصریح کرد: تا روز دوشنبه قیمت‌ها تغییری نمی‌کند اما از روز دوشنبه به بعد باید ببینیم چه تغییرات سیاسی و اقتصادی رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد