سامانه سیفا کمک مطلوبی به خرید گندم کرده است

سامانه سیفا کمک مطلوبی به خرید گندم کرده است

ريیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید بی‌نظیر گندم در خوزستان از طریق سامانه سیفا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رحمت الله پریچهر، ريیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بازدید از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ثبت خرید تضمینی گندم در سامانه سیفا (سامانه خرید تضمینی گندم) قرار گرفت.

وی گفت: خرید تضمینی گندم و بازرگانی نیز از جمله مهمترین فرآیند‌های این سامانه محسوب می‌شود.

ريیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به روند ثبت اطلاعات در این سامانه اشاره کرد و افزود: کار این سامانه با ثبت اطلاعات کشاورز از سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی آغاز شده و پس از مشخص شدن نوع محصول، می‌توان اطلاعاتی از جمله پیش‌بینی میزان محصول، میزان و تاریخ تحویل و اطلاعات ارسال شده به بانک را در این سامانه مشاهده کرد.

پریچهر با بیان این که تحویل گندم برداشت شده از سطح مزارع استان به مراکز دولتی با استقبال بی‌نظیر کشاورزان مواجه شده است، اظهار کرد: به لطف خداوند، همت کشاورزان، محققان مراکز تحقیقاتی استان و تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران این عرصه کار خرید تضمینی گندم در استان همچنان ادامه دارد.

پریچهر با بیان این که رکورد خرید گندم در استان نسبت به سال های قبل شکسته شده و خوزستان همچنان پیشتاز تولید و خرید گندم و تامین کننده گندم 12 میلیون نفر در کشور است، بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 636 هزار و 209 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است.

وی به واریز 195 میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به حساب کلزا کاران استان نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از 9 میلیارد تومان از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان عزیز استان واریز شده است.

پریچهرافزود: این باشگاه به همت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت هماهنگی ترویج سازمان راه‌اندازی شده و کشاورزان با عملکرد بالای 7 تن در هکتار عضو این باشگاه خواهند شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد