اعلام جزيیات سهام عدالت به جاماندگان

اعلام جزيیات سهام عدالت به جاماندگان

تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت توسط معاون اول ريیس جمهور ابلاغ شد.

بورس نیوز: طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد، به همین جهت سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری که شامل بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌شود، نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ واگذاری به جاماندگان سهام عدالت معادل 10 میلیون تومان با اعمال 50 درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت 10 سال است.

نحوه انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از افراد جامانده از طریق کد بورسی توسط سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس صورت می‌گیرد.

براین اساس، افراد مشمول این تصویب‌نامه توسط نهاد‌های ذیربط شناسایی و معرفی خواهند شد. احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان (در مقطع واگذاری سال 1385) برعهده سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد