پیش‌بینی قیمت طلا فردا 6 خرداد / دلار کنترل شود، بازار طلا به ثبات می‌رسد

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 6 خرداد / دلار کنترل شود، بازار طلا به ثبات می‌رسد

انس جهانی طلا در بازار امروز با افزایش 10 دلاری همراه بود و به 1907 دلار رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند کنترلی در بازار ارز، قیمت طلا در بازار داخلی با تغییرات چندانی همراه نباشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حریان بازار جهانی طلا، انس جهانی به 1907 دلار افزایش یافت. قیمت سکه به 10 میلیون و 340 هزار تومان رسید.

بر اساس روند کنترلی و با ثباتی که در چند روز گذشته بازار ارز ثبت شد، پیش‌بینی می‌شود اگر اخبار سیاسی خاص و تاثیرگذاری رخ ندهد و همچنین انس جهانی نوسان زیادی نداشته باشد، قیمت طلا در بازار داخلی تغییرات زیادی را تجربه نمی‌کند.

نادر بذرافشان، دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش نرخ ارز و انس جهانی طلا اشاره کرد و گفت: بر اساس افزایش انس جهانی طلا و نرخ ارز در جریان بازار امروز، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش یافت.

بذرافشان ادامه داد: در چند روز گذشته انس جهانی طلا با وجود نوسان قیمت، بازدهی مثبت داشت اما با توجه به ثبات نرخ ارز و نبود تقاضا در بازار داخلی، روند بازار با یک ثبات نسبی همراه بود.

دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا به افزایش قیمت سکه در کنار افزایش 10 دلاری انس جهانی اشاره کرد و توضیح داد: بنا بر افزایش انس جهانی و قیمت سکه در بازار امروز (چهارشنبه) تقاضا برای خرید سکه تا حدودی افزایش یافت. همچنین قیمت سکه در جریان بازار امروز 150 هزار تومان افزایش یافت.

او درباره شرایط موجود در بازار طلا معتقد است بازار طلا داخل با یک روند ثبات نسبی همراه است و عوامل موثر در نوسان‌های بازار، نوسان در نرخ انس جهانی و قیمت دلار است.

نادر بذرافشان به افزایش بی‌سابقه انس جهانی طلا اشاره کرد و گفت: افزایش انس جهانی در چند روز گذشته در روند بازارهای داخلی موثر بوده و موجب افزایش تقاضا در بازار شده است.

دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا عقیده دارد مردم به دلیل وجود خبرهای سیاسی متعدد و مشخص نبودن نتیجه مذاکرات برجام وارد بازار طلا نمی‌شوند و حتی با منتشر شدن برخی از اخبار به دنبال فروش طلای خود هستند.

او در ادامه به وجود نوسان با درصد کم در بازار طلا اشاره کرد و توضیح داد که با توجه به ثبات نسبی در فاکتورهای موثر برای بازار، شرایط بازار برای مبادلات مناسب است و مردم به راحتی می‌توانند به خرید و فروش طلا بپردازند.

بذرافشان درباره آینده بازار طلا عقیده دارد قیمت طلا افزایش چندانی نخواهد داشت. در کنار ثبات در انس جهانی طلا، اگر اخبار سیاسی خاصی منتشر نشود و روند کنترلی در بازار ارز ادامه داشته باشد، قیمت طلا تغییرات چندانی را ثبت نمی‌کند.

همچنین قیمت انس جهانی طلا 1907 دلار و قیمت سکه به 10 میلیون و 340 هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و 900 هزار تومان، قیمت ربع سکه سه میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و 300 هزار تومان اعلام شد.

طلای 17 عیار چهار میلیون و 545 هزار تومان و قیمت طلای 18 عیار به یک میلیون و 49 هزار تومان ثبت شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد