قیمت اولین خودرو پرنده فاش شد+ ویدیو

قیمت اولین خودرو پرنده فاش شد+ ویدیو

یک استارت آپ ژاپنی به پشتیبانی کیسوکه هوندا، بازیکن فوتبال، امیدوار است بتواند مشتریان ثروتمند خود را تشویق کند تا موتور پرنده 680 هزار دلاری آنها را جایگزین ماشین‌های لوکس خود کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، موتور پرنده XTUIRISMO توسط استارت آپ پهبادی A.L.I. Technologies به تعداد محدود تولید شده است. این محصول به یک موتور بنزینی معمولی و چهار باتری برقی مجهز شده است و قرار است به مدت 40 دقیقه تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

مدیر اجرایی این کمپانی در مصاحبه با رویترز بیان کرد:«تا کنون حرکت روی زمین و پرواز تعادلی در آسمان را برای این وسیله برگزید‌ه‌ایم اما امید است بتوانیم روش‌های نوینی از حرکت را ارايه دهیم.»

در ساخت این موتور پرنده از ترکیب رنگ مشکی و قرمز استفاده شده و بدنه‌ای شبیه به موتور سیکلت بر روی پروانه‌ها قرار گرفته است و هنگام ایستادن روی پایه‌های فرود می‌ایستد.

این استارت آپ که حامیانی همچون صنایع بزرگ برقی میتسوبیشی و کمپانی بین المللی کیوسرا دارد، محصول خود را طی پروازی کوتاه و به مسافت چند متر روی زمین پیست مسابقه‌ای در نزدیکی کوه فوجی معرفی کرد.

مدیراجرایی این استارت آپ گفت:«در کوتاه مدت استفاده از این موتور فقط به چنین مکان‌هایی محدود میشود و پرواز آن برفراز خیابان‌های ژاپن مجاز نخواهد بود اما تیم‌های نجات می‌توانند برای رفتن به مکان‌هایی که دسترسی سختی دارند؛ از آن استفاده کنند. قوانین سخت‌گیرانه ژاپن به دلایل ایمنی مانع رشد بخش‌هایی مانند سیستم‌های اجاره وسایل نقلیه شده‌اند.اما تغییرات قوانین در طول زمان می‌تواند استفاده از موتورها را گسترش دهد.»

قیمت این موتور پرنده در ایران با دلار 28 هزار تومانی در حال حاضر19 میلیارد تومان برآورد شده است.

بودجه‌هایی از شرکت‌های هوایی از کالیفرنیا گرفته تا اسرايیل به سمت این نوع استارت آپ‌ها سراریز شده است. شرکت‌هایی که قرار است حمل و نقل هوایی را از جت پک‌ها به سمت تاکسی‌های پرنده هدایت کنند.

موفقیت تجاری A.L.I. Technologies که کمپانی موتورسازی کاواسکی هوی نیز جزو تامین کنندگان منابع آن است؛ میتواند به تقویت صنعت ژاپن کمک کند و آن را به سمت تولید بیشتر تکنولوژی‌هایی مانند وسایل نقلیه اتوماتیک و برقی هدایت کند.

 

 

مطالعه بیشتر: رونمایی از اولین خودرو پرنده کره جنوبی / رویای تاکسی‌ هوایی به واقعیت پیوست+ویدیو
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد