قیمت پراید کاهشی شد / قیمت خودرو امروز 27 مهر

قیمت پراید کاهشی شد / قیمت خودرو امروز 27 مهر

قیمت خودرو در بازار امروز سه‌شنبه 27 مهر نوسان قیمت داشته است اما تعداد زیادی از خودروها با روند نزولی قیمت همراه شدند. قیمت پراید 111 و 132 یک میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در بازار خودروهای داخلی امروز 27 مهر با نوسان در خودروهای مختلف همراه بود اما تعداد زیادی از خودروها روند کاهشی داشتند.

قیمت پراید 111 و 132 هرکدام یک میلیون تومان کاهش یافت و به ترتیب به نرخ 153 و 133 میلیون تومان رسیدند. از گروه خودروهای گروه پراید پراید 151 در مدل‌های مختلف افزایش قیمت داشت.

قیمت پژو 206 تیپ دو مدل 1400 به 245 میلیون تومان کاهش یافت. 206 صندوقدار در هر دو مدل 99 و 1400 کاهش قیمت داشت و مدل 1400 آن به قیمت 307 میلیون تومان رسید.

پژو 207 اتوماتیک پانوراما مدل 1400 کاهش قیمت داشت و به نرخ 435 میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ بک 1400 کاهش یک میلیون قیمت داشت و 159 میلیون تومان نرخ گذاری شد. اما تیبا هاپ بک پلاس افزایش قیمت را ثبت کرد.

سرعت پایین تارا و شاهین در جاده تولید

بررسی آمارهای منتشر شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد آنها تا پایان نیمه اول سال جاری در تولید محصولات نوبرانه از هدف‌گذاری خود عقب هستند.

ایران‌خودرویی‌ها برای تولید و عرضه تارا یک برنامه‌ریزی 25 هزار دستگاهی در نیمه نخست سال را مدنظر قرار دادند. آمارهای منتشر شده توسط آبی‌های جاده مخصوص در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد این خودروساز توانسته تا پایان آخرین ماه از فصل تابستان تولید بیش از 2 هزار دستگاه تارا را نهایی کند. اما از این تعداد تارای تولیدی نزدیک به هزار و 300 دستگاه عرضه شده است.

چنانچه ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند تا به هدف‌گذاری خود وفادار بمانند باید تا پایان شهریور ماه امسال حدود 12 هزار و 500 دستگاه از این محصول نوبرانه خود را تولید و عرضه می‌کردند. اما تارا در بخش تولید حول‌وحوش 84 درصد از برنامه خود تا پایان شهریور ماه عقب است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه تارا از هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان دومین فصل از سال جاری نیز حدود 90 درصد جا مانده است.حال به سراغ شاهین محصول نوبرانه دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا می‌رویم. سایپایی‌ها برای سال 1400 پیش‌بینی کردند که 65 هزار دستگاه شاهین را تولید و به بازار عرضه کنند. چنانچه نارنجی‌های جاده مخصوص قصد داشتند به این برنامه وفادار بمانند باید تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود 30 هزار دستگاه از این خودرو را تولید و عرضه می‌کردند. اتفاقی که البته نیفتاده است. این محصول نوبرانه از هدف‌گذاری خود در بخش تولید و فروش تا پایان شهریورماه سال جاری به ترتیب حول‌وحوش 68 درصد و 70 درصد عقب مانده است.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: خودرو از سال بعد ارزان می‌شود / ارزانی به کدام خودروها می‌رسد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد