بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فرار حقیقی‌ها از اپال تازه وارد

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فرار حقیقی‌ها از اپال تازه وارد

افراد حقیقی در بورس امروز 690میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین...

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود 690میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و 930میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 35درصد یعنی هزار و 20میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 23درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «اپال»، «شپنا» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کرمان»، «برکت» و «وخارزم» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فرآوری معدنی اپال کانی پارس حدود 90میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با برتری حدود 25میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 23نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 106نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 110میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 750میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد