پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ مردم باعث گرانی خودرو شدند؟!

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ مردم باعث گرانی خودرو شدند؟!

با افزایش قیمت خودرو در هفته جاری تقاضای خرید بالا گرفت. ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اعلام این موضوع و انتقاد از رفتار مشتریان بازار خودرو گفت: زمانی که خودرو گران می‌شود تقاضا برای خرید خودرو بیشتر و زمانی که خودرو ارزان می‌شود تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد و همین مساله روی قیمت‌ها تاثیر دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودروهای داخلی در هفته اخیر بین پنج تا شش میلیون تومان گران شد. خودروی پرشیا در معاملات بازار آزاد این هفته، با قیمت 252 میلیون تومان، پژو 206 با قیمت 222 میلیون تومان و پراید با قیمت 138 میلیون تومان داد و ستد شدند.

ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج در واکنش به افزایش قیمت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: رفتار مصرف‌کننده ایرانی عجیب است و در زمان افزایش قیمت کالا، تقاضا برای آن بیشتر می‌شود و این اتفاق هفته جاری برای خودرو رخ داد و با افزایش قیمت، تقاضای خرید خودرو نیز افزایش داشت.

حمید کریمی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که زمان کاهش قیمت خودرو مردم از بازار استقبال نمی‌کنند. به محض افزایش قیمت خودرو تقاضاهای متعدد خرید وارد بازار می‌شود که این فرهنگ باید تغییر کند.

قدرت خرید مردم عادی کاهش یافت

ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج همچنین درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو نباید از ارقام فعلی بیشتر شود؛ چرا که افزایش قیمت خودرو به اندازه کافی قدرت خرید مردم را کاهش داده است. ضمن اینکه شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کشور در حال حاضر، حاکی از آن است که فعلا در بازارها ثبات حاکم بوده و پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو هفته آینده روند باثباتی داشته باشد.

هفته گذشته مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هم پیش‌بینی کرده بود که خودرو در روزهای پایانی تیر ماه گران شود.

او به سیگنال‌های نه چندان مثبت مذاکرات وین اشاره کرده و گفته بود احتمال افزایش دو تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای پر تیراژ در هفته‌های پایانی تیر ماه وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته تیر ماه را بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد