آخرین قیمت طلا پیش از امروز 21 خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چگونه است؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 21 خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چگونه است؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه 20 خرداد با 9 هزار و 700 تومان کاهش، یک میلیون و 73 هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه 20 خرداد با 9 هزار و 700 تومان کاهش، یک میلیون و 73 هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

نادر بذرافشان، دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا در گفتگو تجارت‌نیوز به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل تعطیلی اول هفته زمانی که بازار از دوشنبه بازگشایی شد تقریبا یک حالت سکوتی در بازار وجود داشت. در چند روز گذشته با کاهش انس جهانی همراه و در بازار داخل شاهد کاهش تقاضا بودیم.

دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا درباره بازار آخر هفته معتقد است به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخلی طلا، اگر نوسان انس جهانی زیاد نباشد و اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد روند ثبات در بازار ادامه دارد و آرامش موجود در بازار طلا شکل می‌گیرد.

نادر بذرافشان در پایان گفت: در چند ماه گذشته نوسان در بازار طلا و ارز درصد بالایی را داشته است اما در چند وقت اخیر در بازار طلا و سکه در کنار نرخ ارز یک آرامش و ثبات نسبی شکل گرفته است.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا / «ثبات در بازار طلا شکل گرفته است»

اقتصادنیوز نوشت:

سکه امامی و طلای جهانی

قیمت طلای جهانی در ساعت 11 و 35 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1886 دلار قرار دارد و هنوز مرز 1900 دلار را پس نگرفته است. قیمت دلار نیز در شروع معاملات افت کرد و به کانال 23 هزار تومان وارد شد و در ساعت 11 و 40 دقیقه صبح به وقت ایران روی 23 هزار و 970 تومان قرار داشت. ارزش ذاتی سکه با این حساب 10 میلیون و 644 هزار تومان به دست می‌آمد و امید زیادی به رشد سکه در شروع معاملات روز پنج‌شنبه نبود.

سکه معاملات روز گذشته را با قیمت 10 میلیون و 795 هزار تومان به پایان رساند و نشانه‌هایی از افت قیمت در معاملات پشت خطی به چشم می‌خورد. به هر روی سکه امامی معاملات روز پنج‌شنبه را با قیمت 10 میلیون و 670 هزار تومان آغاز کرد و تغییراتی منفی را نسبت به روز گذشته به ثبت رساند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد