آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 21 آبان

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 21 آبان

قیمت طلا پس از این که روز چهارشنبه به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با اندکی کاهش روبرو شد. قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه 20 آبان با 11,800 تومان افزایش، یک میلیون و 263 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1847 دلار و 23 سنت رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته 20 آبان با 11,800 تومان افزایش،یک میلیون و 263 هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد دیروز پنجشنبه 20 آبان با 265,000 تومان افزایش، 12 میلیون و 539 هزار تومان معامله شد.

افزایش اونس جهانی

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1850 دلار و 10 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته یک درصد افزایش داشت و در 1848 دلار و 30 سنت بسته شد.

طلا روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که نشان داد شاخص قیمت مصرفی آمریکا ماه گذشته بزرگترین افزایش را در 31 سال اخیر داشته است، به بالاترین حد از 15 ژوين صعود کرد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: این رشد چشمگیر قیمت ممکن است یک واکنش یکباره به آمار باشد و همچنان که بازار آمار تورم را هضم می کند، قیمت طلا ممکن است پایین برود به خصوص که نگرانیهایی در خصوص سیکل افزایش نرخهای بهره طولانیتر و پرشتابتر بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اگر انتظارات تورمی تقویت شوند، ممکن است روی مصرف تاثیر گذاشته و رکود تورمی ایجاد کند. اما طلا بعید است از چنین وضعیتی سود ببرد زیرا سیاست پولی در چنین سناریویی نامعلوم است و سرمایه گذاران با این سطح از ابهام راحت نخواهند بود.

مطالعه بیشتر: نیم سکه 6 میلیون و 450 هزار تومان شد/ قیمت دلار و یورو امروز 1400/8/20
افزایش تورم آمریکا

رسیدن تورم آمریکا به قله 30سال اخیر، باعث جهش ناگهانی طلای جهانی شد. سطح قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل2/ 6درصد افزایش یافت تا بالاترین نرخ تورم از سال 1990 ثبت شود.

براساس این گزارش تورم هسته نیز با حذف مواد غذایی و انرژی، 6/ 4 درصد افزایش یافت. این در حالی است که پیش‌بینی کارشناسان از تورم ماه اکتبر، رقمی در حدود 8/ 5 درصد بود. این افزایش قیمت‌ها را بیشتر می‌توان در حوزه‌های انرژی، مسکن، خوراک، وسایل نقلیه دست دوم و همچنین خودروهای نو جست‌وجو کرد.

در پی این اتفاق قیمت فلز زرد که به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاران در شرایط تورمی شناخته می‌شود، جهشی 45 دلاری را تجربه کرد و تا مرز هزار و 870 دلار پیشروی کرد. اما در ادامه بخشی از قیمت خود را از دست داد و تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 19) به هزار و 860 دلار بازگشت.

مطالعه بیشتر: جهش ناگهانی طلای جهانی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد