حسین قربان زاده، ريیس سازمان خصوصی سازی شد

حسین قربان زاده، ريیس سازمان خصوصی سازی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور حکمی، حسین قربان زاده، مشاور اقتصادی ريیس مجلس را به سمت معاون وزیر و ريیس کل سازمان خصوصی سازی منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از وزارت اقتصاد (شادا)، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این حکم بر تهیه اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، تلاش و پیگیری جهت دستیابی به اهداف سیاست‌های کلی اصل 44، استفاده از شیوه‌های نوین و روش‌های متنوع در قیمت گذاری و واگذاری، آسیب شناسی و اصلاح روش‌های واگذاری سهام شرکت‌ها و تصدی‌های قابل واگذاری دولتی را به عنوان اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان تاکید کرده است.
 

بر اساس این گزارش، همچنین نظارت بر اجرای دقیق مفاد قرارداد‌های واگذاری و پشتیبانی برای تحقق اهداف واگذاری، تدوین و اجرای راهکار‌های تسهیل دستیابی به توسعه مشارکت‌های عمومی، شفاف سازی و ارتقای نظام ارزش گذاری دارایی‌های مشمول واگذاری و تقویت نظام کنترل اهداف پس از واگذاری در ترتیبات حقوقی و قرارداد‌های واگذاری ها، از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای سازمان خصوصی سازی است که مورد تاکید وزیر اقتصاد واقع شده است تا در دوره مدیریتی جدید در سازمان خصوصی سازی مطمح نظر قرار گیرد.

مطابق ماده 11 اساسنامه سازمان خصوصی سازی، پیشنهاد وزیر اقتصاد برای انتصاب ريیس کل سازمان خصوصی سازی باید به تصویب مجمع عمومی (مرکب از 8 وزیر، ريیس سازمان برنامه و ريیس‌کل بانک مرکزی) برسد که مطابق متن حکم قربانزاده، این مجمع در تاریخ 28/6/1400 برگزار شده و اعضای فوق موافقت خود را با این انتصاب اعلام کرده اند.

شایان ذکر است، حسین قربانزاده پیش از این سمت هایی، چون مشاور اقتصادی ريیس مجلس، نماینده رییس مجلس در کمیته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مدیر پروژه تنقیح قوانین کشور، مشاور معاون وزیر اقتصاد، مدیرمسوولی همشهری را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد