افزایش قیمت در بازار طلا و سکه / صعود اونس جهانی و نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌ها شدند

افزایش قیمت در بازار طلا و سکه / صعود اونس جهانی و نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌ها شدند

اونس جهانی در بازار امروز افزایش داشت و به نرخ 1780 دلار رسید. قیمت طلا 18 عیار با افزایش نرخ ارز روند صعودی داشت و به قیمت یک میلیون و 150 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان بازار امروز اونس جهانی طلا با روند صعودی همراه بود و در بالاترین نرخ به 1780 دلار رسید. بازار امروز با افزایش اونس جهانی و نرخ ارز همراه بود و همین مساله موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز افزایش یافت و به قیمت یک میلیون و 150 هزار تومان رسید.

قیمت سکه به مرز 11 میلیون و 700 بازگشت و با نرخ 11 میلیون و 760 ثبت شد. قیمت نیم سکه افزایش داشت و به مرز شش میلیون تومان نزدیک شد. قیمت نیم سکه پنج میلیون و 920 هزار تومان اعلام شد.

قیمت جهانی طلا رشد کرد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که نگرانی از سقوط اورگرند چین(غول ساختمان سازی این کشور) بازارهای مالی جهان را مضطرب نگاه داشته است.

تا ساعت 7:22 به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، 0.16 درصد رشد کرد و به 1٫777.09 دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب در 1٫778.30 دلار باقی ماند.

شرکت اورگرند، غول ساختمان‌سازی چین که زیر بدهی بسیار سنگین در آستانه ورشکستگی قرار دارد آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند با سقوط خود به رشد اقتصادی چین و منطقه آسیا آسیب بزند.

از سوی دیگر پایین آمدن ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا هم باعث تقویت قیمت جهانی طلا شد.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد