ایجاد شهرک‌های کشاورزی و دامپروری در دستور کار

ایجاد شهرک‌های کشاورزی و دامپروری در دستور کار

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد شهرک‌های کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های دارای محرومیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی گفت: در شرایط کم‌آبی کشور، گلخانه‌ها می‌توانند یک ظرفیت بسیار خوبی در حوزه استفاده و بهره‌وری از آب باشد؛ لذا توسعه شهرک‌ها در سفر ريیس‌جمهور به استان هم از اولویت‌ها بود.

وی افزود: منطقه فوق‌العاده مستعد بوده و منطقه کشاورزی است؛ این شهرستان در استان آذربایجان شرقی یکی از مناطق هدف در بخش کشاورزی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری کمتری در حوزه کشاورزی در این منطقه درگذشته انجام‌شده ما وظیفه‌داریم در این مناطق باوجود ظرفیت سرمایه‌گذاری کنیم و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در این منطقه اشتغال‌زایی را به وجود می‌آورد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به وجود شهرک کشاورزی در این منطقه، گفت: زیرساخت‌ها به این شهرک آمده، اما یک توقف طولانی‌مدت در اجرای این طرح داشتیم که امروز در جمع‌بندی مشکلات مطرح‌شده آن را برطرف می‌کنیم؛ یکی از مشکلات تسریع در سرمایه‌گذاری و تسهیلات موردنیاز است و بخش دیگر، مشکلات مربوط به 60 هکتار زمین اولیه است که با توجه به وجود زیرساخت در منطقه مسايل و مشکلات را رفع می‌کنیم تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به شرایط کم‌آبی، یادآور شد:  توسعه شهرک‌ها در سفر ريیس‌جمهور به استان هم از اولویت‌ها بود و اعتبار برای آن گذاشته شد؛ ما هم تلاش می‌کنیم در این استان و به‌خصوص در مناطقی که مانند شهرستان ملکان محرومیت دارند زیرساخت‌های ایجاد شهرک‌ها اعم از شهرک‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های دامپروری را در اولویت قرار دهیم.

ساداتی نژاد گفت: با توجه به کم‌آبی‌های اخیر استفاده از روش‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله، ظرفیت‌های ذخیره با توجه به سد در منطقه ظرفیت برای تامین آب در بخشی از حوزه کشاورزی به شمار می‌آید که با وزیر نیرو در این خصوص رایزنی‌هایی خواهیم کرد و امیدواریم در بحث آب‌رسانی کشاورزی در شهرستان گام مثبتی برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تولید دام و طیور و این صنعت پرداخت و گفت: امروز بحث امنیت غذایی یک مسيله مهم در همه دنیاست و ما در دنیا با افزایش قیمت کالا‌های اساسی روبه‌رو بودیم و در برخی کشور‌ها شاهد سهیه بندی بودیم.

ساداتی نژاد افزود: با تلاش دولت و پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی قبل از سال ظرفیت خوبی در پایداری کالا‌های اساسی و تامین آن وجود دارد و ظرفیت مطلوبی در کشور وجود دارد؛ این خط‌مشی را با دستور ريیس‌جمهور پیگیری می‌کنیم و تولیدکنندگان ما هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: در کالا‌هایی مثل گندم، روغن، گوشت قرمز و گوشت سفید و در حوزه نهاده‌های دامی نیز ظرفیت مطلوبی وجود دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد