احتمال افزایش قیمت نفت عربستان به دلیل رشد تقاضا

احتمال افزایش قیمت نفت عربستان به دلیل رشد تقاضا

به گفته منابع تجاری، عربستان احتمالا قیمت تمام انواع نفت خود را برای فروش در آسیا در ماه مارس به علت تقاضای بالا و حاشیه سود قوی برای بنزین و سوخت جت افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به رویترز، منابع تجاری می‌گویند عربستان احتمالا قیمت تمام انواع نفت خود را برای فروش در آسیا در ماه مارس به علت تقاضای بالا و حاشیه سود قوی برای بنزین و سوخت جت افزایش خواهد داد.

به گفته 7 منبع آگاه شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، قیمت رسمی نفت فروشی عربستان (OSP) برای نفت سبک عربستان احتمالا حدود 60 سنت نسبت به ماه گذشته افزایش می یابد. این نوع نفت در ماه فوریه کاهش 1.10 دلاری در هر بشکه داشت.

پس از اینکه شاخص نفتی غرب آسیا در ماه جاری میلادی تقویت شد، این افزایش قیمت برای ماه مارس پیش بینی شد. تقاضای برای نفت خام در آسیا بالا بوده چراکه حاشیه سود پالایشگاه ها ثابت مانده است و سویه تاکنون تاثیر کمتر از حد انتظاری بر مصرف جهانی سوخت داشته است.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می شود و روند قیمت گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می شود، تاثیر می گذارد.

شرکت نفت عربستان، ، قیمت نفت این کشور را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می کند.

پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد