بازگشت شاخص سهام به کانال 1/1

بازگشت شاخص سهام به کانال 1/1

در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام، شاخص کل بورس بالاخره بعد از 7روز متوالی سرخ‌پوش بودن، به محدوده مثبت کشانده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر این اساس با پایان معاملات روز سه‌شنبه این نماگر بورسی به لطف افزایش تقاضا در بزرگان رشد 9/ 0 درصدی را تجربه کرد و کانال 1/ 1 میلیون واحدی را که روز گذشته از دست داده بود، پس گرفت. شاخص کل هموزن اما دهمین منفی متوالی خود را با افت 1/ 0 درصدی ثبت کرد، هرچند از شدت عرضه‌ها در نمادهای کوچک‌تر کاسته شده بود.

در فرابورس نیز به مثابه شاخص کل بورس، روند رو به رشدی را برای این نماگر شاهد بودیم، به طوری که شاخص کل این بازار در نهایت با رشد 4/ 0 درصدی سبزپوش ماند. در میان اخبار پیرامونی، در گروه خودرو و ساخت قطعات پس از ثبت نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو با قیمت‌های جدید، سایپا نیز دیروز از فروش فوق‌العاده چهار محصول خود شامل کوییک دنده‌ای و کوییک آر، تیبا صندوق‌دار تیپ SX و وانت با قیمت‌های جدید و موعد تحویل 90 روزه خبرساز شد.  همچنین امروز سرمایه‌گذاران شاهد اولین عرضه اولیه بورس تهران در سال جاری خواهند بود.

از این رو قرار است 240 میلیون سهم معادل 8 درصد از کل سهام شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکوروش» در بازار دوم بورس تهران عرضه شود. در آستانه این عرضه «غکوروش» صورت‌های مالی 12 ماهه خود را ارايه کرد. بر اساس اطلاعاتی که روانه کدال شده، «غکوروش» در این دوره بالغ بر 2/ 5 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 1/ 1 هزار میلیارد تومان سود خالص و 3879 ریال سود خالص برای هر سهم محقق کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 75 و 202 درصدی روبه‌رو شده است. درخصوص این عرضه اولیه اما معاون بازار بورس تهران دیروز اعلام کرد اولین عرضه اولیه بورس تهران با پشتوانه اوراق اختیار فروش تبعی و تضمین حداقل سود 25 درصد در دوره یک‌ساله انجام می‌شود.  

در روزی که شاخص کل بورس تهران با رشد 9/ 0 درصدی همراه شد، از 321 نماد معامله شده، قیمت پایانی 105 سهم (33 درصد) مثبت بود و در مقابل 160 سهم (50‌درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار 31 نماد (10 درصد) صف خریدی به ارزش 52 میلیارد تومان تشکیل دادند اما در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش در 167 نماد بورسی (52 درصد) به ارزش 2276 میلیارد تومان بودیم. 

در فرابورس ایران اما در روزی که آیفکس رشد 4/ 0 درصدی را ثبت کرد، 125 نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی 23 سهم (4/ 18 درصد) مثبت و 96 سهم (77 درصد) منفی بود. در این بازار هشت نماد (4/ 6 درصد) صف خریدی به ارزش 127 میلیارد تومان تشکیل دادند اما 86 نماد (69 درصد) نیز با صف فروشی به ارزش 1453 میلیارد تومان مواجه شدند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد