سکه 350هزار تومان ارزان شد

سکه 350هزار تومان ارزان شد

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به کاهش تقریبی 40 دلاری اونس جهانی و نوسانات کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی، روند قیمتی سکه و طلا در داخل نیز نزولی بوده؛ بگونه‌ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط هر قطعه سکه 350 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 26 هزار تومان ارزان شده است.

خبرگزاری ایسنا: به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به کاهش تقریبی 40 دلاری اونس جهانی و نوسانات کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی، روند قیمتی سکه و طلا در داخل نیز نزولی بوده؛ بگونه‌ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط هر قطعه سکه 350 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 26 هزار تومان ارزان شده است.

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر اونس جهانی طلا 1807 دلار است که نسبت به ابتدای هفته، حدود 40 دلار کاهش یافته است، اظهار کرد: به‌تبع کاهش قیمت جهانی طلا در طول هفته در بازار داخلی نیز تاثیرگذار بوده است. ضمن اینکه در کشور نیز در طول یک هفته، شاهد نوسانات کاهش نرخ ارز نیز بوده‌ایم؛ بنابراین کاهش نرخ ارز در کنار کاهش قیمت اونس جهانی سبب کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی شده و هفته‌ای نسبتا نزولی را رقم زده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: در این هفته‌ باتوجه به میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، حدود 15 درصد افزایش تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه ایجاد شد اما باتوجه به کاهش 40 دلاری قیمت اونس جهانی که طی مدت اخیر بی‌سابقه نیز بوده و کاهش نرخ ارز، هر قطعه سکه با کاهش 350 هزار تومانی و هر گرم طلای 18 عیار با کاهش حدود 26 هزار تومانی روبرو شد؛ لذا باتوجه به ثبات قیمتی ایجاد شده در بازارهای داخلی طی دو ماه گذشته، قیمت‌ها کاهش به نسبت خوبی داشته و مردم می‌توانند به راحتی خرید و فروش مصنوعات طلا و سکه داشته باشند.

وی افزود: همچنین در طول یک هفته اخیر نیم سکه حدود 250 هزار تومان، ربع سکه 200هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در اعلام آخرین قیمت‌ها نیز اظهار کرد: در پایان هفته هر قطعه سکه طرح جدید 10 میلیون و 650 هزار تومان و سکه طرح قدیم 10 میلیون و 400 هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند. همانطور که اشاره شد نیم سکه نیز با کاهش حدودا 250 هزار تومانی در طول هفته، اکنون شش میلیون و 130 هزار تومان قیمت دارد. همچنین ربع سکه از چهار میلیون و 300 هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و 100 هزار تومان در آخر هفته رسیده است و سکه‌های یک گرمی نیز دو میلیون و 250 هزار تومان در پایان هفته، قیمت‌گذاری شده‌اند.

این مقام صنفی افزود: هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته تقریبا یک میلیون و 71 هزار تومان و هر مثقال طلای 17 عیار نیز چهار میلیون و 630 هزار تومان قیمت دارد. همانطور که اشاره شد، آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس جهانی 1807 دلار است. همچنین در حال حاضر حباب سکه به حدود 300 هزار تومان رسیده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد