آخرین قیمت طلا پیش از امروز 5 خرداد

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 5 خرداد

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه 5 خرداد با سه هزار و 900 تومان کاهش، یک میلیون و 32 هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه 5 خرداد با سه هزار و 900 تومان کاهش، یک میلیون و 32 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز سه شنبه 4 خرداد با 49 هزار تومان کاهش، 10 میلیون و 101 هزار تومان معامله شد.

اقتصادنیوز نوشت:

در بازار سکه نیز دیروز روند معاملات آرام بود. سکه در ابتدای روز به سوی مرز 10 میلیون تومانی حرکت کرد ولی در اواخر روز توانست بالای محدوده 10 میلیون و 100 هزار تومان به کار خود پایان دهد. البته سکه نیز در نهایت نسبت به روز دوشنبه افت قیمت را تجربه کرد. طلای 18 عیار نیز به زیر محدوه یک میلیون و 30 هزار تومانی رفت.

به نظر می رسد بازار طی روزهای آتی به صحبت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و سرانجام مذاکرات هسته‌ای حساس‌تر شود.

واکنش سکه به افت قیمت دلار

تغییرات اخیر قیمت سکه حاکی از آن بود که حساسیت آن به قیمت دلار بیش از طلای جهانی است. سکه با افزایش قیمت طلای جهانی به نحو مناسب همراهی نکرد و چشم به روند قیمتی دلار داشت. این امر باعث شد حباب سکه منفی شود. قیمت طلای جهانی در زمان نوشتن این گزارش 1886 دلار و قیمت دلار 22 هزار و 970 تومان بود. ارزش ذاتی سکه در این سطوح قیمت 10 میلیون و 200 هزار تومان به دست می‌آید. قیمت انتهایی سکه در روز گذشته روی همین مبلغ قرار داشت. حرکت سکه به سمت بالا یا پایین می‌توانست حباب سکه را مثبت یا منفی کند. روند قیمتی دلار کاهشی و تغییرات قیمت طلای جهانی مثبت بود. حرکت سکه به سمت بالا یا پایین معرفی از قدرت تاثیرگذاری دلار و طلای جهانی بر قیمت سکه به دست می‌داد.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد