تصمیم جدید دولت برای رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان تصویب شد

تصمیم جدید دولت برای رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان تصویب شد

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بعد از 12 سال مسکوت بودن رتبه‌بندی معلمان با تخصیص مبلغ 50 هزار...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

.طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بعد از 12 سال مسکوت بودن رتبه‌بندی معلمان با تخصیص مبلغ 50 هزار میلیارد تومان در شهریور اجرا می‌شود.

امانقلیچ شادمهر در جمع معلمان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: بیش از 12 سال است که مسيله رتبه‌بندی معلمان مسکوت بوده و امسال توانستیم این موضوع را در مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان از شهریور امسال اجرا می‌شود و برای امسال مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته که این مبلغ در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی در مرحله نخست به صورت احکام استقراری بوده و در سال‌های بعد ارتقاء این احکام صورت می‌گیرد و معلمان احکام پنجگانه خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی پایه حقوق معلمان از 7 میلیون و 700 هزار تومان شروع می‌شود و سقف آن با توجه به آخرین حکم رتبه‌بندی به 27 میلیون تومان خواهد رسید.

شادمهر گفت: آموزش و پرورش در شرایط نامناسب قرار دارد و در حال حاضر در این حوزه 20 نوع مدرسه و 17 نوع احکام وجود دارد که سبب آشفتگی در آموزش و پرورش شده و جذب نیرو را دچار مشکل کرده است.

وی بیان کرد: سالانه 50 هزار نفر و تا سه سال آینده 150 هزار نفر از نیروی فرهنگیان کشور بازنشسته می‌شوند و حوزه آموزش و پرورش 187 هزار نیرو کمبود دارد که می‌توان این کمبود را با جایگزین کردن نیروهای خرید خدمات و غیرانتفاعی جبران کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده امسال 500 نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

* توجه به نیروهای خرید خدمات یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: توجه به نیروهای خرید خدمات یکی از دغدغه‌های ما بوده و با توجه به اینکه بیش از 14 هزار ساعت غیرموظف داریم می‌توانیم از نیروهای تازه‌نفس خرید خدمات در این ساعت‌های غیرموظف برای تدریس استفاده کنیم.

کمال‌الدین نظرنژاد اظهار کرد: با توجه به بازنشستگی همکاران فرهنگی در چند سال آتی، نیاز است تعداد 700 نیرو در آموزش و پرورش شهرستان جذب شود که جذب نیروهای تحصیل کرده علاوه به همراه داشتن آرامش روانی جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: از تعداد 91 معلم نمونه انتخاب شده در سطح استان تعداد 57 معلم نمونه از شهرستان گنبدکاووس بوده و از تعداد 12 معلم نمونه استانی 6 معلم نمونه از این شهرستان انتخاب شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ساخت تندیس معلمان نمونه توسط هنرجویان هنرستان پسرانه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تلاش داریم در کنار تحصیل در هنرستان‌های شهرستان تجربه‌اندوزی هم انجام شود و دانش آموزان در کنار آموزش تحصیلی خود یک حرفه علاقمند را آموزش ببینند تا در زمان فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند.

ريیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: آیین نامه اجرایی توسط دولت در 25 این ماه ابلاغ خواهد شد، ابلاغ این آیین نامه باعث می‌شود در ماه آتی یعنی تا آخر خرداد رتبه بندی معلمان معلوم شود.

علیرضا منادی روز پنج شنبه، 15 اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با بیان این که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موفق ترین کمیسیون مجلس است و گام‌های بزرگی را چبرداشت، گفت: یکی از این گام‌ها قانون تحول رتبه بندی معلمان بود که در این سال ها اتفاق افتاد، فشار نمایندگان باعث شد دولت قبلی با عجله لایحه را تقدیم مجلس کند.

وی ادامه داد: امیدواریم هر گامی که بر می‌داریم در راستای جلب رضایت خداوند باشد.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان براساس قانون رتبه بندی، جایگاه مشخصی پیدا کرده‌اند و تحولی بزرگ شروع شده است.

منادی افزود: برای اجرای این طرح، 50 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است با این لایحه یک میلیون و 800 هزار تا پنج میلیون تومان حقوق معلمان افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که نماینده نباید به دنبال انتصاب فرد خاصی شود، گفت: نماینده نباید به دنبال این باشد که اشخاصی را در مقامی منتصب کند که البته وزیر فعلی آموزش و پرورش نیز چنین فردی نیست.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه‌ی ما سوار یک کشتی هستیم اگر آن را سوراخ کنیم خود نیز غرق می‌شویم، امیدوارم اعتلای آموزش وپرورش و اجرای صحیح رتبه بندی معلمان به خوبی انجام شود.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد