زلزله شدید در قیمت بیت کوین

زلزله شدید در قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز کاهش نزدیک به 5 درصدی را تجربه کرده و همزمان احساسات ترس معامله‌گران پس از اعلام خبر شکایت از...

تجارت نیوز: بیت کوین در چند روز اخیر، با یک دوره چالش برانگیز روبرو شده است زیرا سرمایه‌گذاران با دیدگاه‌های متناقض و عدم اطمینان در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند.

کاهش اخیر ارزش بیت کوین، نوسانات و حساسیت این ارز دیجیتال را نسبت به عوامل مختلفی که بر احساسات کلی بازار تاثیر می‌گذارند، برجسته می‌کند.

شکایت SEC از صرافی بایننس و CZ به دلیل بی‌توجهی به قوانین

Binance و تمام شرکت‌های وابسته به آن در ایالات متحده، ماه‌ها پس از اتهامات مختلف از سوی تنظیم‌کننده‌های این کشور، در نهایت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای چندین مورد تخلف متهم شده‌ است.

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان و بنیانگذار آن، ژايو، که با نام CZ نیز شناخته می‌شود، به شرکت در چندین طرح ثبت‌نشده و فروش اوراق بهادار دارایی‌های کریپتویی و سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری متهم شده‌اند. گفتنی است، این صرافی و CZ در مجموع با 13 اتهام مواجه هستند.

همانطور که گفته می‌شود، ژايو و بایننس سرمایه‌گذاران را در مورد وضعیت کنترل ریسک و حجم معاملات گمراه کرده‌اند. گری جنسلر، ريیس SEC در بیانیه‌ای گفت: آنها سعی کردند با اعلام کنترل‌های ساختگی که در پشت صحنه نادیده گرفته شده بود، از قوانین اوراق بهادار ایالات متحده فرار کنند تا بتوانند مشتریان باارزش ایالات متحده را روی پلتفرم‌های خود نگهدارند.

این آژانس همچنین افزود که دو ارز رمزنگاری شده BNB و BUSD اوراق بهادار هستند. این رگولاتور همچنین ادعا می‌کند CZ به کارمندان خود دستور داده بود تا برای به حداکثر رساندن سود شرکت، برخی کنترل‌ها را دور بزنند.

بیت کوین پس از اعلام این خبر توسط بلومبرگ با ریزش نزدیک به 5 درصدی همراه شد و سطح حمایت مهم خود نزدیک 26 هزار و 750 دلار را از دست داد و با افزایش فشار خرس‌ها مواجه شد. اکنون بیت کوین در حدود سطح 25 هزار و 500 دلار معامله‎‌ می‌شود.

به‌عقیده تحلیلگران، در صورت فشار فروش بیشتر و آرام نشدن جو بازار احتمال رسیدن قیمت به سطح 24 هزار و 600 دلار نیز وجود دارد.

رویداد‌های پیش از ریزش 5 درصدی بیت کوین

لری فینک، مدیر عامل بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، هشداری درباره به خطر افتادن وضعیت دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی از سوی ایالات متحده داد. او عوامل بی‌ثبات‌کننده مانند اختلاف محدودیت بدهی، احتمال نکول ملی و خطر کاهش رتبه اعتباری را به عنوان دلایل نگرانی خود ذکر کرد.

علاوه بر این موارد، او پیش بینی کرد که فدرال رزرو حداقل دو مرحله افزایش نرخ بهره دیگر نیز اعمال خواهد کرد. ريیس بلک راک از تاثیر موضوع سقف بدهی بر اعتماد عمومی نسبت به دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی نیز ابراز نگرانی کرد.

او در بیانیه‌ای هشدار داد: فکر می‌کنم در آینده راه‌حلی پیدا کنیم، اما اجازه دهید واضح بگوییم، ایالات متحده موقعیت خود را به عنوان ارز جهانی به خطر انداخته است.

قرارداد تعلیق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری برای دولت آمریکا روز شنبه توسط ريیس جمهور جو بایدن به قانون تبدیل شد و عملا از یک نکول احتمالی جلوگیری کرد. تصویب توافق جهت تمدید سقف بدهی در روز جمعه منجر به افزایش ارزش سهام آمریکا شد. ريیس جمهور جو بایدن این قانون را روز شنبه برای جلوگیری از رخ‌دادن یک فروپاشی ملی امضا کرد.

CZ استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار دلار را تقویت می‌کنند

مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژايو، که معمولا با نام CZ شناخته می‌شود، معتقد است که استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار، به تقویت دلار آمریکا کمک می‌کنند. CZ همچنین از فرماندار Ron DeSantis که از صنعت کریپتو پشتیبانی می‌کند، نیز تمجید کرد.

در طول جلسه اخیر وی در توییتر، این مدیرعامل موفق از تنظیم چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده انتقاد کرد. او با ابراز نگرانی در مورد عدم شفافیت و مشکلات اجرا این چارچوب‌ها ادعا کرد که بایننس قربانی چنین اقداماتی شده است.

CZ همچنین در ادامه صحبت‌های خود توصیه کرد که هر چه استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار آمریکا بیشتر باشند، دلار آمریکا به‌طور گسترده‌تری پذیرفته می‌شود. محدود کردن چنین استیبل کوین‌هایی، موارد استفاده بین‌المللی برای ارز ایالات متحده، به‌ویژه در جامعه کریپتو را محدود می‌کند.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد