خبر خوب برای سهامداران بانک تجارت / چرا وتجارت متوقف شد؟

خبر خوب برای سهامداران بانک تجارت / چرا وتجارت متوقف شد؟

38 درصد از سهام بانک سرمایه به دلیل بدهی به بانک تجارت منتقل و احتمالا نماد بانک تجارت به همین دلیل متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به حکم دادگاه معدل 38.5 درصد از سهم بانک سرمایه به علت عدم ایفای تعهدات آن گروه به بانک تجارت منتقل شد.

یک منبع آگاه به بتاسهم گفت: نکته بسیار مهم این است که ارزش سهام در اختیار گرفته شده به میزان 38/5 درصد سهام (غیر مدیریتی) بانک سرمایه حدود 10 هزار میلیارد ریال (بدون احتساب ارزش کرسی‌های هیات مدیره) محاسبه شده است. همچنین پس از پیگیری از طریق مراجع قضایی و برگزاری جلسات کارشناسی از آنجا که از سال 1391 این مطالبات ایجاد شده سود مناسبی هم نصیب بانک تجارت می‌شود

وی در مورد نگرانی برخی از مشکلات و حاشیه‌های این بانک گفت :هیچ نگرانی وجود ندارد بانک تجارت مذاکرات متعددی برای واگذاری این سهام با توجه به نوع فعالیت و سایر مقررات بالادستی آن خواهد داشت که ممکن است از این محل نیز عایدی مناسبی برای بانک تجارت به همراه داشته باشد. که به نظر می‌رسد در پی این اقدام بانک تجارت حدود 1000 میلیارد ریال از ذخیره‌های مطالباتی خود را آزاد می‌کند. این نکته قابل ذکر است که زیان‌های انباشته و عملیات بانک سرمایه به دلیل دارا بودن سهام غیر مدیریتی تاثیری در صورت‌های مالی بانک تجارت نخواهد داشت.

وی گفت در تلاشیم تا بانک به دنبال جایگزینی سهام ارزشمند دیگری از گروه ریخته‌گران به جای بانک سرمایه باشد.

احتمال می‌رود نماد بانک تجارت به دلیل همین جابه جایی متوقف شده باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد