قرارداد جدید عربستان برای واردات 495 هزار تن گندم

قرارداد جدید عربستان برای واردات 495 هزار تن گندم

ایلنا: شرکت غلات عربستان سعودی از خرید 495 هزار تن گندم از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا خبر داد.

 به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ شرکت غلات عربستان سعودی از خرید 495 هزار تن گندم از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا خبر داد.

احمد الفارس،رییس این شرکت اعلام کرد که با 4 شرکت - که نامش فاش نشد - قراردادی برای واردات 495000 تن گندم از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این گندم از طریق 8 فروند کشتی توزیع شده در 3 کشتی برای بندر اسلامی جده با ظرفیت 185 هزار تن و 3 کشتی برای بندر تجاری ینبع با حمل 185 هزار تن و دو کشتی برای بندر ملک عبدالعزیز در دمام با حمل 1250 تن حمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انعقاد قرارداد، از 24 شرکت بین المللی متخصص در زمینه تجارت غلات دعوت شده بود که از این تعداد 13 شرکت برای مسابقه شرکت کردند و به 4 شرکت که کمترین پیشنهاد برای محموله‌های مورد نیاز بود، تعلق گرفت.

وی اظهار داشت: قرارداد این دسته در چارچوب تقویت ذخایر استراتژیک گندم و حفظ آن در سطوح ایمن است. بنادر سعودی همچنان پذیرای کشتی‌های گندم مورد قرارداد طبق برنامه‌های عرضه مصوب هستند.

شایان ذکر است فصل دریافت گندم محلی از کشاورزان برای فصل کشاورزی جاری تا مهرماه آینده ادامه دارد. بر اساس اطلاعات سازمان کل غلات، 326 هزار تن دریافت شده و مقادیر اضافی نیز تا پایان مهرماه تحویل خواهد شد.

در 5 ژوين، سازمان کل غلات از واردات 240000 تن گندم خبر داد که بین اوت تا اکتبر 2022 وارد سعودی شده است.

در 4 آوریل، شرکت همچنین مراحل خرید 625000 تن گندم از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا را اعلام کرد.

کشورهای جهان به دلیل اختلال در تامین گندم از روسیه و اوکراین (یکی از بزرگترین تامین کنندگان گندم در جهان) با بحران بزرگی در تامین گندم مواجه هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد