کاهش 3797 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 22 هزار میلیارد تومان رسید

کاهش 3797 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 22 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 3797 واحد شاخص بورس تهران مواجه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای گذشته تحت‌تاثیر افزایش نرخ ارز تقویت شده بود، امروز در یک روند نوسانی، ابتدا افزایش یافت، اما از میانه راه رو به کاهش نهاد و درنهایت با کاهش 3797 واحد به رقم یک‌میلیون و 480 هزار و 829 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 342 واحد رشد کرده و به رقم 422 هزار و 681 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 943 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 12.8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک‌میلیون فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 50 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از 13 هزار و 224 میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 22 هزار و 708 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی 26 صدم درصد کاهش یافتند و این دو شاخص در معیار هم‌وزن 8 صدم درصد افزایش یافتند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

شاخص آزاد شناور 15 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 4 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 27 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و ایران خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، ملی‌مس، مپنا و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل 94 واحد رشد کرده به رقم 21 هزار و 306 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 165 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران، امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 527 هزار فقره معامله و به ارزش 13 هزار و 224 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه امروز معاملات بورس تهران

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس راد اشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، با توجه به تغییر نرخ دلار در بازار آزاد، شاخص بورس هم به تناسب آن افزایش می‌یابد، البته امروز شاخص کاهش یافت اما در روزهای گذشته رو به رشد بود و پیش‌بینی می‌شود روند بازار رو به رشد باشد.

از طرفی، با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌ها، عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی برای سال مالی گذشته سود شناسایی کردند و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بازار بورس به شرط اینکه در یک چشم‌انداز دو سه ساله باشد، با سود همراه خواهد بود.

خریداران پالایش یکم امروز بعد از 11 ماه انتظار از زمان خرید اولیه با 28 درصد زیان از اصل سرمایه خود همراه هستند،‌هر واحد پالایشی یکم که در شهریور پارسال 10 هزار تومان فروخته شد،‌امروز به 7257 تومان معامله می‌شود،‌ با وجود بارها قول دولتی‌ها هنوز زیان پالایشی‌ جبران نشده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد