پیش بینی بازار بورس فردا، بورس مثبت می شود؟

پیش بینی بازار بورس فردا، بورس مثبت می شود؟

امروز 5 اسفند 99 بورس یک روز قرمز دیگر را پشت سر گذاشت، اما تفاوت بازار امروز با سایر روز‌ها در این بود که صف‌های فروش شکسته شد و صندوق‌های دولت هم مثبت شدند. بورس فردا مثبت خواهد شد؟

به گزارش نبض بورس، امروز 5 اسفند 99 هر چند که در ابتدای روز شاخص کل بیش از 6 هزار واحد کاهش ارتفاع داشت، اما با گذشت زمان و شکسته شدن بسیاری از صف‌های فروش و روان شدن معاملات شاخص کل روند بهتری را دنبال کرد و در نهایت با کاهش 2719 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 211 هزار و 763 واحدی آرام گرفت.

 

همچنین شاخص کل هم وزن نیز به مانند سایر روز‌ها قرمزپوش ماند و در پایان بازار امروز با کاهش 997 واحدی به سطح  435 هزار و 96 واحد رسید.

نکته بازار امروز این بود که صف فروش برخی از نماد‌های بزرگ شکسته شد و صندوق‌های دولتی پالایشی یکم و دارایکم مثبت بسته شدند.  

امروز باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به میزان 463 میلیارد تومان بودیم و این اتفاق برای هشتمین روز متوالی رقم خورد.  

 

با توجه به اتفاقات روز جاری حالا پرسش این است که  بورس فردا مثبت می‌شود؟

رویا ذبیحی سامانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: با توجه به حجم معاملات و برچیده شدن صفوف فروش، انتظار بازار متعادل و مثبتی رو برای فردا داریم. برای بازار رور چهارشنبه تنها ریسکی که بازار رو تهدید می‌کند، عرضه اولیه اپال هست که حدودا هزار و 400 میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد و ممکن است فشار فروش بازار را زیاد کند.

وی افزود: با مشاهده گزارشات بهمن ماه کدال صندوق‌های درآمد ثابت، بسیاری از صندوق‌ها توانسته اند با نرخ 20 درصد سپرده بلندمدت باز کنند و این اتفاق باعث افزایش بازده تا سررسید اوراق اخزا تا 22 درصد شد، که خبر خوبی برای بازار نیست.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد