سرخپوشی بازار هم مانع رشد الفین‌سازها نشد/ رکوردشکنی مارون با رشد 69درصدی در فروش بهمن‌ماه

سرخپوشی بازار هم مانع رشد الفین‌سازها نشد/ رکوردشکنی مارون با رشد 69درصدی در فروش بهمن‌ماه

همزمان با سرخپوشی امروز بورس تهران، شرکت‌های الفین ساز نیز اغلب رنگ افت به خود گرفتند. نمادهای مارون، شارند، آریا و جم تولید‌کنندگان بورسی الفین‌ساز هستند. این...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد‌آنلاین-هانا پاکمند؛ بورس امروز با افت هشت هزار و 360واحدی به روند نزولی بازگشت. در گروه محصولات شیمیایی نیز نمادهای قابل توجهی با روند منفی بازار همراه شدند. برخی الفین‌سازها نیز با افت قیمت مواجه شدند.

الفین سازان بورس

پتروشیمی‌های مارون(مارون)، پلیمر آریا ساسول(آریا)، شازند(شاراک) و جم تولیدکنندگان بورسی الفین ایران هستند.

پتروشیمی مارون

سهام پتروشیمی مارون در بورس امروز تقریبا متعادل معامله و با 0.6درصد افت رو به رو شد. این نماد در چهار روز گذشته، با رشد قیمت مواجه بود. با جا به جایی حدود 40هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به 148,805ریال رسید. ارزش معاملات امروز مارون حدود 585میلیون تومان بود.

پتروشیمی مارون در زمینه احداث ، راه اندازی و بهره برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره، واردات، صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمیایی و مشتقات ذیربط وانجام کلیه فعالیت‌های تولیدی ، صنعتی، بازرگانی، فنی ومهندسی فعالیت دارد.

 این شرکت در بهمن ماه حدود دو هزار و 540میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399.09.30 این شرکت برای هر سهم 8,785ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 92درصد رشد داشته است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

پتروشیمی پلیمر آریا ساسول

در معاملات فرابورس امروز سهام آریا، معاملات نوسانی به خود دید و با ثبت رشد دو درصدی به استقبال هفته آینده رفت. این نماد در سه روز گذشته نیز سبزپوش شد. با جا به جایی سه میلیون و 650هزار برگه سهم، قیمت پایانی 77,382را ثبت کرد. ارزش معاملات امروز آریا بیش از 28میلیارد تومان بود.

پتروشیمی پلیمر آریا ساسول، در زمینه طراحی، توسعه، تامین سرمایه، ساخت، تملک و بهره‌ برداری و نگهداری واحدهای تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در بندر عسلویه و بازاریابی، فروش و پخش این محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی فعالیت دارد.

این شرکت در بهمن ماه هزار و 855میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399.09.30 این شرکت برای هر سهم 7,866ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 16درصد رشد داشته است

پتروشیمی شازند

سهام پتروشیمی شازند در بورس امروز با ثبت رشد یک و نیم درصدی قیمت 22,000را ثبت کرد. این نماد بورسی برای سومین روز متوالی در روند صعودی باقی ماند. با جا به جایی حدود یک میلیون و 590هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به 21,860ریال رسید. ارزش معاملات امروز شاراک حدود سه و نیم میلیارد تومان بود.

شاراک در برخی رشته های پتروشیمی، شیمیایی و صنایع وابسته به آن و تهیه و تولید انواع مواد و فرآورده های پتروشیمی و شیمیایی، تشکیل انواع شرکت ها و یا اخذ نمایندگی و ایجاد شعبه و ... فعالیت می‌کند.

این شرکت در بهمن ماه بیش از هزار و 365میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399.09.30 این شرکت برای هر سهم 2,391ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 126درصد رشد داشته است.

پتروشیمی جم

سهام پتروشیمی جم در بورس امروز ثبت رشد یک درصدی رو به رو شد. این نماد در روز گذشته نیز سبزپوش شد. با جا به جایی 128هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به 280,580ریال رسید. ارزش معاملات امروز شفن حدود چهار میلیارد تومان بود

پتروشیمی جم احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره و صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی و فرآورده‌های فرعی و مشتقات ذیربط آنها فعالیت دارد.

این شرکت در بهمن ماه بیش از سه هزار و 255میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399.09.30 این شرکت برای هر سهم 3,475ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 126درصد رشد داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد