این رمزارز جایگزین بیت کوین می شود

این رمزارز جایگزین بیت کوین می شود

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)، معروف به «نقره دیجیتال»، در سال جدید میلادی دستاوردهای بزرگی داشته است و قیمت آن بار دیگر...

به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو، شبکه لایت کوین در این ماه به چند نقطه عطف مهم دست یافته است. برای مثال، این بلاکچین اخیرا 141 میلیونمین تراکنش خود را پردازش کرد و ارزش جابه‌جا شده در این شبکه به بیش از 1 تریلیون دلار رسید. در همین حال، به گزارش پلتفرم BitInfoCharts، تعداد تراکنش‌های این شبکه در سال گذشته ثابت و در حدود 100 هزار تراکنش در روز در نوسان بوده است.

نرخ هش شبکه لایت کوین نیز هفته گذشته به بالاترین سطح خود در 670 TH/s (تراهش در ثانیه) رسید. در حال حاضر، این رقم برابر با 659 TH/s است که طی 12 ماه گذشته، 85 درصد افزایش یافته است. سختی ماینینگ که رقابت بین ماینرها را اندازه‌گیری می‌کند، نیز به سطوح اوج خود نزدیک شده است.

علاوه بر این، ارزش تراکنش‌های شبکه هم طی دو هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است. به گزارش BitInfoCharts، این مبلغ از حدود 20 هزار دلار در روز در 11 ژانویه به 46 هزار دلار در روز در 23 ژانویه افزایش یافته است.

به گفته تام دانلیوی (Tom Dunleavy)، تحلیلگر ارشد مساری، لایت کوین در سه ماه و یک ساله گذشته بهتر از بیت کوین و اتریوم عمل کرده است.

این رشد قیمتی لایت کوین می‌تواند ناشی از رویداد هاوینگ آتی آن باشد که برای 3 آگوست 2023 برنامه‌ریزی شده است – فقط 190 روز دیگر. انتظار می‌رود که طی این رویداد، پاداش بلاک شبکه از 12٫5 LTC به 6٫25 LTC کاهش یابد.

در طول چرخه گذشته، لایت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ خود در آگوست سال 2019، بازار را رهبری کرده بود. حال انتظار می‌رود که در سال جاری نیز، قیمت این رمزارز یک روند صعودی قوی به خود بگیرد.

در زمان نگارش این خبر، لایت کوین در محدوده قیمتی 90٫7 دلار معامله می‌شود که نزدیک به 3 درصد در 24 ساعت گذشته رشد دارد. در همان بازه زمانی، قیمت بیت کوین تنها 1٫4 درصد افزایش یافته است.

در صورت ادامه روند صعودی بازار، لایت کوین در مسیر رسیدن به قیمت 100 دلار در هفته آینده قرار دارد. این سطح قیمتی آخرین بار در اوایل ماه می 2022 مشاهده شده بود. همچنین، با نگاهی به بازه زمانی طولانی‌تر نیز، می‌توان تصویر صعودی‌ای را برای قیمت LTC ترسیم کرد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد