پزشکان جوان انگلیس در تابستان هم به اعتصاب ادامه‌ می‌دهند

پزشکان جوان انگلیس در تابستان هم به اعتصاب ادامه‌ می‌دهند

پس از اینکه مذاکرات جدید با دولت در مورد پرداخت دستمزد به نتیجه نرسید، پزشکان جوان حداقل سه روز هر ماه در تابستان اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از میل‌ آنلاین، پس از اینکه مذاکرات جدید با دولت در مورد پرداخت دستمزد به علت بالا بردن درصد افزایش حقوق به 49 درصد از سوی پزشکان به نتیجه نرسید، پزشکان جوان حداقل سه روز هر ماه در تابستان اعتصاب خواهند کرد.

اتحادیه پزشکی انگلیس که خواستار افزایش 35 درصدی دستمزدها شده است، اعلام کرد، پیشنهاد 5 درصدی دولت که به پرستاران و امدادگران نیز ارايه شده بود، «اعتبار» ندارد.

پزشکان جوان از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 14 ژوين تا 7 صبح شنبه 17 ژوين تظاهرات خواهند کرد.

با این حال، یک منبع در وزارت بهداشت گفت که اتحادیه «انتظارات غیر واقعی» داشته و نه تنها از «تغییر» در طول مذاکرات امتناع کرده، بلکه «در واقع مطالبه بیشتری داشته است.»

بر اساس گزارش روزنامه تایمز، مذاکره‌کنندگان اتحادیه پزشکی انگلیس (BMA)، یک توافق چند ساله را پیشنهاد کرده‌اند که باعث می‌شود دستمزد پزشکان زیر رتبه مشاور بین سال‌های 2021 تا 2024 افزایش 49 درصدی داشته باشد.

این اعتصاب‌ها احتمالا تلاش‌ها برای کم کردن زمان انتظار بیماران را از بین خواهد برد و بیماران مجبور می‌شوند تا زمان طولانی‌تری در انتظار درمان بمانند.

تاکنون به علت اعتصاب‌های پزشکان، پرستاران و امدادگران، بیش از نیم میلیون نوبت ویزیت و جراحی لغو شده است.

پزشکان جوان یک اعتصاب 4 روزه در ماه آوریل و 3 روزه در ماه مارس به راه انداختند که به لغو 370 هزار نوبیت ویزیت و عمل جراحی منجر شد.

اگر دولت موضع خود را تغییر ندهد، این اعتصاب تمام تابستان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد