50 درصد کارشناسان روند شاخص کل را درست پیش‌بینی کردند

50 درصد کارشناسان روند شاخص کل را درست پیش‌بینی کردند

نتیجه نظرسنجی هفته گذشته باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه مبنی بر رشد شاخص کل بورس، در انتهای هفته تايید شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز شنبه هفته ای که گذشت، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در این هفته انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. رشد بیش از 5 درصد

2. مثبت. رشد کمتر از 5 درصد

3. بدون تغییر چشمگیر

4. منفی. کاهش کمتر از 5 درصد

5. منفی. کاهش بیش از 5 درصد

طبق نتیجه نظرسنجی، 40 درصد کارشناسان معتقد به عدم تغییر شاخص کل و نوسان آن در همان محدوده فعلی بودند. 10 درصد کارشناسان به منفی شدن شاخص و کاهش کمتر از 5 درصدی آن معتقد بودند. در نهایت، 50 درصد باقی کارشناسان معتقد بودند که شاخص کل رشدی بین 5 درصد و بیش از آن خواهد داشت. نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

50 درصد کارشناسان معتقدند که شاخص کل بورس این هفته رشد می کند

بررسی روند شاخص کل در ابتدا و انتهای هفته‌ای که گذشت

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، یکشنبه 24 مرداد شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و 500 هزار واحد کار خود را به پایان رساند.

با گذشت یک هفته شامل 4 روز کاری از تاریخ 31 مرداد تا 3 شهریور، در پایان معاملات چهارشنبه سوم شهریور ماه، شاخص کل بورس با رسیدن به پله یک میلیون و 550 هزار واحد به کار خود پایان داد.

مقایسه شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته با پایان هفته گذشته، رشد کمتر از 5 درصدی (3.3 درصد) را نشان می دهد.

مقایسه بازدهی واقعی و پیش بینی 10 کارشناس بورسی بعد از گذشت یک هفته حاکی از آن است که، 30 درصد کارشناسان روند مثبت و میزان رشد شاخص کل بورس را با دقت بالا و به درستی پیش بینی کرده اند و 50 درصد کارشناسان، مثبت بودن روند بورس را درست  تحلیل و پیش‌‌بینی کرده‌اند.

بنابراین، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان با دقت 50 درصدی، مثبت بودن بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت را به درستی پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد