پیش‌بینی بورس فردا 15 فروردین 1400 / دامنه نوسان تغییر می‌کند؟

پیش‌بینی بورس فردا 15 فروردین 1400 / دامنه نوسان تغییر می‌کند؟

بازار سهام در هفته سوم فروردین تحت تاثیر برگزاری جلسه طرفین برجام است و با یک روند نسبتا منفی تا مشخص شدن نتیجه جلسه معاملات خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام سال 1400 را با یک روند نوسانی آغاز کرد و همچنان این روند نوسانی ادامه دارد. در جریان معاملات امروز (14 فروردین) شاخص با یک روند منفی، 11 هزار واحد افت کرد. بسیاری از سهم‌ها در صف فروش قفل بودند و نمادهای شاخص‌ساز با روند منفی همراه شدند.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به رشد نسبی نمادهای شاخص‌ساز توضیح داد: برخی از نمادهای شاخص‌ساز در جریان صعود شاخص در دو هفته پایانی اسفند به قیمت نسبتا ایده‌آلی رسیدند. در مقابل شاخص کل به نقطه‌ حساسی رسید و منتظر حمایت بود.

میرسلیمانی به قفل بودن نمادهای کوچک در صف‌های فروش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها قرار داریم و از طرفی نمادهای شاخص‌ساز طی سه ماه گذشته روند نوسانی را طی کردند، بازار اگر از رفتارهای هیجانی فاصله بگیرد، بعد از برگزاری مجامع کم کم به روند تعادلی نزدیک می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه به برگزاری جلسه طرفین برجام اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به منتشر شدن خبر برگزاری جلسه برجام در روز سه‌شنبه، بازار منتظر مشخص شدن نتیجه این جلسه است. نکته قابل توجه آن است که بازار طی چند ماه گذشته نشان داده است که خبرها و اتفاق‌های پیش‌رو را پیش‌خور می‌کند. بازار امروز هم به برگزاری جلسه برجام واکنش نشان داده و نمونه‌های مشابه این اتفاقات در چند ماه گذشته در بازار اتفاق افتاده است.

او به احتمال تغییر در دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: بر اساس برخی از اخبار منتشر شده گفته می‌‌شود که دامنه نوسان به منفی شش و مثبت شش تغییر پیدا می‌کند. بازار حتی به این خبر هم واکنش‌هایی نشان داده است و قفل بودن تعداد زیادی از نمادها در معاملات امروز نشان‌دهنده همین موضوع است. سهامداران زیادی به دلیل ترس از منفی شش خوردن سهم‌ها و متضرر شدنشان به سمت نقد کردن سهم‌های خود رفته‌اند و همین موضوع بازار امروز را با افت 11 هزار واحدی روبه‌رو کرد.

گلناز میرسلیمانی در پایان گفت: بازار هفته سوم فروردین 1400 را احتمالا با همین روند منفی اما با شدت کمتری پشت ‌سر می‌گذارد تا نتیجه جلسه سه‌شنبه مشخص شود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد