قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/12/5

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/12/5

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و 193 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقب‌نشینی بازده اوراق خزانه، به بالاترین حد یک هفته اخیر صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 1815 دلار و 52 سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیشتر به 1815 دلار و 63 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 16 فوریه بود.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول اسفند / از کدام سایت‌های فروش آنلاین طلا بخریم؟

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1813 دلار و 50 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 1.7 درصد افزایش، در 1808 دلار و 40 سنت بسته شده بود.

کایل رودا، تحلیلگر آی‌جی مارکت در این باره گفت: یکی از دارایی‌های معدودی که در حال حاضر بیشتر از طلا از چشم افتاده است، دلار است و این امر تا حدودی از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

دلار به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر نزول کرده و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرده است. همزمان سرمایه‌گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره گزارش پولی نیم سالانه در برابر کنگره هستند که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

بازده اوراق خزانه روز دوشنبه از بالاترین رکورد یک سال گذشته عقب نشست و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

کایل رودا گفت: به نظر می‌رسد روند طلا نزولی است و فعلا هیچ نشانه‌ای از معکوس شدن آن وجود ندارد مگر این که انتظارات تورمی واقعا رشد کند یا بانک مرکزی درباره کنترل منحنی بازده اوراق قرضه صحبت کند.

رشد قیمت طلا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها از رشد تورم روی داد که باعث سقوط بازارهای سهام جهانی شد. بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه اعلام کرد سیاست‌گذاران از رشد اخیر بازده اوراق قرضه دولتی نگران هستند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: طلا در دوران پاندمی که سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی بودند، به خوبی پشتیبانی شد اما اوضاع در حال تغییر کردن است و آغاز رشد نرخ‌های بهره باعث می‌شود سرمایه‌گذاران دوباره به اوراق قرضه علاقمند شوند. با این حال اگر تورم اوج بگیرد، بازده ثابت اوراق قرضه ممکن است به شدت ضعیف شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 28 دلار و 23 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش به 1273 دلار و 10 سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 2406 دلار و 41 سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌‌سه‌شنبه 5 اسفند ساعت 19، با 454 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 24،642 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 24 هزار و 646 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 158 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 5 اسفند ساعت 19، با 628 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 29،862 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4،685 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 29 هزار و 869 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 29 هزار و 278 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و 801 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 193 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 88 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 75 هزار تومان و دو میلیون و 400 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد