آخرین نرخ طلا در بازار / پیش‌بینی قیمت طلا امروز 10 فروردین 1400

آخرین نرخ طلا در بازار / پیش‌بینی قیمت طلا امروز 10 فروردین 1400

آخرین نرخ طلا تا پیش از امروز، سه‌شنبه دهم فروردین ماه چقدر بود و پیش‌بینی می‌شود این نرخ چه تغییری کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین نرخ طلا تا پیش از امروز، سه‌شنبه دهم فروردین ماه چقدر بود و پیش‌بینی می‌شود این نرخ چه تغییری کند؟

براساس آخرین معاملات صورت گرفته تا پیش از امروز، هر گرم طلای 18 عیار به نرخ یک میلیون و 95 هزار تومان خریدوفروش شده است.

همچنین براساس آخرین نرخ‌های اعلام شده توسط اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه طرح جدید 11 میلیون و 300 هزار تومان و طرح قدیم 10 میلیون و 900 هزار تومان ثبت شده است.

اما قیمت طلا امروز ممکن است چه تغییری کند؟

کاهش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی، دو سیگنال مهم برای بازار طلا است که به نظر می‌رسد بازار طلا از دومی بیشتر تبعیت می‌کند.

قیمت جهانی طلا امروز صبح 1706 دلار در هر اونس رسید که نسبت به آخرین قیمت ارزان شده است. پیش از این، این نرخ 1727 دلار بود.

اما درباره ارز، قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است.

صبح روز یک‌شنبه اخیر اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد 25 هزار 350 تومان گزارش شد، درحالی که روز شنبه معاملات بازار با نرخ 25 هزار و 180 تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

همچنین یکشنبه در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، 24866 تومان اعلام شده بود که 113 تومان گران شده بود و دیروز صرافی ملی این قیمت را 25229 تومان اعلام کرد. با این ارقام می‌توان گفت نرخ دلار صرافی ملی یک روزه 1٫5 درصد گران شد اما در امروز این نرخ ثابت مانده است.

بنابراین با این وضعیت به نظر می‌رسد روز باثبات یا افزایش قیمت خیلی محدودی در انتظار طلا باشد.

درباره چشم‌انداز بازار طلا و سکه گزارش «پیش‌بینی قیمت سکه در سال 1400» را می‌توانید بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد