بازارها ترمز برید/ در بازار طلا و سکه چه خبر است؟

بازارها ترمز برید/ در بازار طلا و سکه چه خبر است؟

قیمت دلار امروز 13 آذرماه وارد کانال 30 هزار تومان شد. قیمت سکه تمام بهار آزادی هم به 12 میلیون و 980 هزار تومان رسید؛ یک قدمی 13 میلیون تومان و کانال جدید. احتمالا این، اولین سیگنال پایان مذاکرات وین به بازار ارز و طلاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، جمعه 12 آذرماه، مذاکرات هسته‌ای وین متوقف و ادامه آن به هفته آینده موکول شد. مذاکراتی که طرف ایرانی آن را امیدبخش توصیف کرده و گفته مذاکرات در دسترس است. اما خبرنگاران اروپایی حاضر در نشست، گفته‌اند ایران در حال شکست در توافقات است.»

اما واکنش بازارها به گونه‌ای بود که نشان می‌داد فعلا به نتیجه مذاکرات امیدوار نیستند. قیمت دلار شب گذشته و پس از پایان توافق وین، در معاملات پشت خطی تا 29 هزار و 700 تومان هم پیش رفت.

قیمت دلار امروز 13 آذرماه هم صعودی بود و قیمت دلار در بازار آزاد به سمت کانال 30 هزار تومان هم پیش رفت. آنگونه که برخی از کانال‌های اعلام قیمت ارز اعلام کرده‌اند، دلار مرز 30 هزار تومان را رد کرده است.

سکه در آستانه 13 میلیون تومان

صرافی‌ها فعلا از اعلام قیمت جدید دلار خودداری می‌کنند اما دلالان بازار آزاد قیمت دلار را 30 هزار و 50 تومان تومان اعلام می‌کنند.

نرخ دلار در صرافی ملی هم بالا رفت و به 27 هزار 733 تومان رسید. این در حالی است که پیش از این دلار صرافی ملی در کانال 26 هزار تومان در نوسان بود.

افزایش قیمت دلار، بلافاصله بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشت. بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت سکه به 12 میلیون و 990 هزار تومان رسید؛ یک قدمی کانال 13 میلیون تومانی. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم امروز 13آذر ماه به یک میلیون و 296 هزار تومان رسید.

مذاکرات وین بر بورس اثر گذاشت؟

در حالی که دلار و طلا به پایان این دوز از مذاکرات وین واکنش افزایشی داشتند، اما به نظر می‌رسد که واکنش بورس به مذاکرات فعلا خنثی بوده و با وجود افزایش قیمت دلار، بورس امروز افت کرد.

به نظر کارشناسان، افت شاخص بورس بیش از آنکه وابسته و در واکنش به اخبار مذاکرات هسته‌ای باشد، وابسته به موضوعات دیگر است و کارشناسان می‌گویند بازار سهام در اولویت مذاکره‌کنندگان نیست.

اکثر کارشناسان امیدوار بودند با نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین، بازار سهام تحت تاثیر اثرات روانی کوتاه‌مدت و همچنین اثرات مطلوب اقتصادی در بلندمدت رشد داشته باشد. خبرهایی که از دور اول مذاکرات وین رسیده اما نشان از نتیجه مشخصی ندارد.

مطالعه بیشتر: اولین واکنش دلار به پایان مذاکرات/ خیز قیمت دلار برای کانال جدید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد