هفته پرحاشیه دلار / چهره جدید بایدن در بازار ارز!

هفته پرحاشیه دلار / چهره جدید بایدن در بازار ارز!

از یکسو اعلام احتمال خروج ایران از پروتکل الحاقی و از سوی دیگر شواهدی که خبر می‌دهد بایدن عجله‌ای برای بازگشت به برجام ندارد، موجب شده خوشبینی هفته‌های گذشته بازیگران بازار ارز جای خود را به واقع‌بینی و احتیاط در معاملات بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این هفته، هفته پرهیاهویی برای بازار ارز بود. از تنش در عراق گرفته تا اعلام احتمال لغو پروتکل الحاقی و بالاخره بسته شدن پرونده بودجه سال آینده، همه اخباری تعیین کننده برای بازار ارز محسوب می‌شدند.

همین اخبار و حواشی نیز قیمت دلار را از 24 هزار و 696 تومان در پایان هفته گذشته به 25 هزار و 175 هزارتومان در پایان هفته جاری رساند.

فعالان بازار می‌گویند بازارارز در شرایط کنونی در وضعیت نااطمینانی قرار دارد؛‌ در صورتی ‌که اخبار جدیدی را دریافت کند که نشان از توافق احتمالی ایران و آمریکا بدهد، به‌سرعت راه نزولی را در پیش خواهد گرفت، ولی طولانی‌تر شدن دوره تحریم‌ها نیز بر تعداد خریداران بازار ارز می‌افزاید.

با این حال در فضای نااطمینانی و پرنوسان، معامله‌گران به‌راحتی حاضر نیستند بر روی خرید یا فروش ریسک کنند. به خصوص اینکه اخیرا مردم و معامله‌گران داخلی خوشبینی سابق را به بایدن و مواضعش نسبت به ایران ندارند. این نگاه را حتی از نظرات مردم درباره اخبار اخیر بازار ارز هم می‌توان دریافت.

در زیر تعدادی از نظرات مردم در واکنش به اخبار مربوط به بازار در هفته اخیر آمده است که به روشنی تغییر چشم‌انداز آنان نسبت به هفته‌های گذشته را نشان می‌دهد.

« واقعیت بازار اینه که دلار نمیتونه زیر 20 بیاد. بعدشم اگر اگر اگر 20تومن شد کلاهتو بنداز هوا»

« قیمت دلار از کانال 26 تومن پایین تر نمیاد و از 2 اسفند بسیار بالاتر خواهد بود»

« همه میگن اسفند دلار میره بالا»

« آمریکا هرگز به صورت واقعی به برجام برنمیگرده و هرگز تحریم‌ها رو به صورت واقعی بر‌نمی‌داره. ممکنه روی کاغذ یه اتفاقاتی بیفته ولی عملی نمیشه. قیمت دلار تا آخر سال بیشتر میشه و اواسط تابستان رکورد قیمت‌های قبلیش رو هم میزنه. بورس رشد میکنه. طلا و مسکن هم رشد می‌کنن. دارایی هاتونو نفروشید و به ریال تبدیل نکنید»

« منتظر تیر خلاص دولت بایدن بر پیکر نیم جان اقتصاد فاسد ما باشید به دلار دوبرابر سلام می‌کنیم»

« پیش‌بینی بنده تا 5 اسفند دلار گرانتر است چون با خروج از پروتکل الحاقی تنش‌ها با غرب زیاد می‌شود منتظر حتی دلار با قیمت دوبرابر نرخ فعلی باید بود»

« فقط و فقط رابطه خوب ایران و آمریکا قیمت دلار را ارزان می کند ولاغیر. هیچ عامل دیگه‌ای موثر نیست»

« فقط وارد شدن دلار فراوان به کشور است که می‌تواند قیمت را ارزان کند»

« قضیه اینه که ما فقط چیزی که دوست داریم و به نفع ما هست رو قبول می‌کنیم. مثل روز روشن بود که وعده‌های بانک مرکزی و اقای روحانی برای دلار 15 تومانی بی اساس و بی‌پایه هست اما خیلی‌ها دوست داشتند این دروغ رو باور کنند حالا اگه ده بار دیگه بانک مرکزی و دولت قول کاهش قیمت بدن باز هم افراد زیادی باور می‌کنند»

« یه عده از سیاسیون جو منفی می‌دن به دلار و می‌گن دلار میاد پایین، عده‌ای از مردم ساده شروع می‌کنن به فروختن و در مقابل دلال‌ها شروع می‌کنن به خریدن و با فاصله اندکی می‌بینیم قیمت‌ها میره بالا. به نظر شما سیاسیون و دلال‌ها دستشون تو یه کاسه نیست؟»

« روحانی فکر کرد الان بایدن واسش فرش قرمز پهن میکنه واسه مذاکره که وعده دلار 15 تومنی داد»

« وعده دلار 15هزارتومنی فقط واسه این بود که مردم به افزایش حقوق 25درصدی اعتراضی نکنن»

مطالعه بیشتر: پیش بینی دلار در اسفند 99 / ارز تا پایان سال گران می‌شود یا ارزان‌؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد